تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۹۱۴۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فروش ارز دولتی در شعب منتخب/ اسامی بانک‌ها

‌می‌متالز - بانک مرکزی اعلام کرد که در روز جمعه مورخ ۲۱ بهمن متقاضیان خرید ارز دولتی می‌توانند به بانک‌های معرفی شده مراجعه کنند.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی از فعالیت شعب منتخب چند بانک برای تامین ارز متقاضیان در روز جمعه ۲۱ بهمن خبر داد.

شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، صادرات ایران، تجارت و سپه با هدف ارائه خدمت به متقاضیان دریافت ارز بابت مصارف ارزی در روز تعطیل جمعه مورخ ۲۱ بهمن ماه فعالیت می‌کنند.

متقاضیان می‌توانند برای خرید ارز در سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری با همراه داشتن اصل کارت ملی به شعب منتخب بانک‌های مذکور به شرح جدول زیر مراجعه نموده و اقدام به خرید ارز تا سقف ۵۰۰۰ یورو نمایند.

فروش ارز دولتی در شعب منتخب/ اسامی بانک‌ها

شرایط خرید یوروی سهمیه‌ای

خریداران این سهمیه باید اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال و مقیم ایران باشند. همچنین برای تهیه یورو سهمیه‌ای نیاز به حضور شخص، ارائه کارت ملی و سیم‌کارتی به نام شخص خریدار است.

از سویی با توجه به اینکه سقف برداشت از هر کارت بانکی ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده هر فرد باید سه کارت کارت بانکی با مشخصات خود، همراه داشته باشد. افرادی که توانایی و تمایل خرید سهمیه خود به طور کامل را ندارند می‌توانند این مقدار را در چند مرحله خریداری کنند.

پیش از این خریداران یورو را از صرافی‌ها و دلالان تهیه می‌کردند و سهمیه دولتی تنها برای خرید ارز مسافرتی وجود داشت. سقف خرید یورو مسافرتی برای کشور‌های دارای ویزا ۵۰۰ یورو و برای کشوری‌هایی که مسافرت به آن‌ها نیازی به ویزا ندارد ۳۰۰ یورو است.

اما حالا رئیس کل جدید بانک مرکزی از سیاست توزیع یوروی سهمیه‌ای رونمایی کرده تا احتمالا با این شیوه تقاضا برای دلار را کاهش دهد و بتواند قیمت دلار را مهار کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده