تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۴۰
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۲۹۱۶۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طبق وعده رییس سازمان خصوصی سازی:

سهام سایپا و ایران خودرو تا پایان سال واگذار می‌شود/ تفاوت سبد سهام جاماندگان

‌می‌متالز - رییس سازمان خصوصی سازی از واگذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا تا پایان سال و تفاوت سبد سهام عدالت جاماندگان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسین قربانزاده در نشست رونمایی از مرحله نخست سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: طبق تفاهم انجام شده، واگذاری سهام تودلی سایپا و ایران خودرو تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده قیمت گذاری دستوری نیز از دستور کار خارج شده و ساز و کار توسعه صنعت خودرو نیز تا پایان بهمن ارائه شود. اولویت اول واگذاری سهام تودلی است و سپس تدبیر در خصوص نحوه عرضه سهام دولتی در دو خودروسازی انجام خواهد شد.

این مقام مسوول ادامه داد: احتمال بروز تبانی براساس ملاحظات واگذاری دو باشگاه همیشه ممکن بوده و همین امروز نیز برخی از تیم‌ها مالکیت دولتی دارند. باید هر دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود و ۲۵ بهمن اطلاعات مربوط به خریداران اعلام خواهد شد.

قربانزاده عنوان کرد: هیات تطبیق مجلس به پرتفوی سهام عدالت جاماندگان ایراد گرفت و تا زمان رفع ایراد و تعیین شیوه اجرایی نمی‌توان اقدامی انجام داد؛ بنابراین کار تا زمان تشکیل شورای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ متوقف، اما پرتفوی سهام عدالت جاماندگان مشخص شد.

وی در خصوص تفاوت سبد سهام عدالت جاماندگان با سایر سهامداران عدالت توضیح داد: ۳.۵ میلیون نفر از جاماندگان، سهامدار جدید هستند و قطعا پرتفوی متفاوتی دارند. امکان ایجاد پرتفوی مشابه وجود نداشته، اما باید سهام ارزنده برای این کار در نظر گرفته می‌شد. ۱۰ میلیون تومان برای هر فرد در نظر گرفته شده و ممکن است در سال جاری این موضوع به نتیجه برسد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده