تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۹۱۷۲۰

ذخایر آبی سد‌ها با بارش‌های جدید به‌ آمار سال قبل رسید

‌می‌متالز - با بارش‌های اخیر، اختلاف ذخایر سد‌ها در سال جاری با زمان مشابه سال قبل، که در ۱۵۳ روز ابتدایی سال آبی جاری همواره منفی بود، صفر شد.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا روز گذشته، در مجموع ۹ میلیارد و ۶۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های کشور شده که در مقایسه با ورودی ۱۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت زمان مشابه سال قبل، کاهشی ۱۱ درصدی داشته است.

بر اساس جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان آب رهاسازی شده از سد‌ها برای مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی در ۱۵۳ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون مترمکعب بوده که مقایسه این رقم با خروجی ۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعبی آب از سد‌های کشور در مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهنده کاهشی ۱۶ درصدی است.

درحال حاضر ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب در سد‌های کشور ذخیره شده که نشان‌دهنده پرشدگی ۴۴ درصدی مخازن سد‌ها و خالی بودن ۵۶ درصد این ظرفیت است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز مشابه سال قبل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب بود که تقریبا با میزان ذخایر فعلی سد‌های کشور برابر است؛ در واقع با بارش‌های اخیر و رشد ورودی آب به سدها، منفی بودن ذخایر سد‌ها نسبت به زمان مشابه سال قبل، صفر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده