تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۹۱۰۲۴

افزایش ۱ میلیارد مترمکعبی ذخایر سد‌های کشور در ۸ روز اخیر

‌می‌متالز - درحال حاضر با وجود ۲۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده پشت سد‌های کشور، میزان پرشدگی سد‌ها ۴۳ درصد است و ۵۷ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور خالی است.

به گزارش می‌متالز، درحالی که یک هفته پیش (هشتم بهمن‌ماه) میزان ذخایر آبی سد‌های کشور ۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب بود، با بارش‌هایی که در یک‌هفته اخیر رخ داد، حجم ذخایر سد‌های کشور روز گذشته به ۲۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب رسید.

میزان ذخایر سد‌ها در زمان مشابه سال قبل ۲۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با میزان ذخایر فعلی سدها، نشان‌دهنده کاهش ۱ درصدی حجم آب پشت سد‌ها نسبت به زمان مشابه سال قبل است؛ در حالی که سال آبی گذشته نیز سال آبی کم‌بارشی بود.

حجم ورودی آب به سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته، ۸ میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با ورودی ۱۰ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعبی آب به مخازن سد‌های کشور در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی ۱۲ درصدی داشته است.

همچنین در ۱۳۶ روز ابتدایی سال آبی جاری، مجموع خروجی آب از سد‌های کشور به ۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون مترمکعب رسید که در مقایسه با خروجی ۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون مترمکعبی آب از سد‌های کشور در مدت مشابه سال قبل، کاهشی ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود ۲۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده پشت سد‌های کشور، میزان پرشدگی سد‌ها ۴۳ درصد است و ۵۷ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور خالی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده