تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۸۹۰۷۰

ذخایر سد‌ها به مرز ۲۰میلیارد مترمکعب رسید/ رشد ۶۰۰میلیون مترمکعبی در ۷ روز اخیر

‌می‌متالز - در زمان حاضر ۱۹میلیارد و ۸۰۰میلیون مترمکعب آب در مخازن سد‌های کشور وجود دارد که با احتساب این میزان ذخیره آب، شاهد پرشدگی ۴۰درصدی ظرفیت مخازن سد‌ها و خالی بودن ۶۰درصد این ظرفیت هستیم.

به گزارش می‌متالز، بر اساس جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در ۴ ماه ابتدای سال آبی (ابتدای مهر تا پایان دی‌ماه) در مجموع ۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سد‌های کشور شده که در مقایسه با ورودی ۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال قبل، کاهشی ۱۹ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، ۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور برای مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و زیست‌محیطی رهاسازی شده که مقایسه این رقم با خروجی ۷ میلیارد مترمکعبی آب از سد‌های کشور در مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهنده افت ۱۰ درصدی است.

در زمان حاضر ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سد‌های کشور وجود دارد که با احتساب این میزان ذخیره آب، شاهد پرشدگی ۴۰ درصدی ظرفیت مخازن سد‌ها و خالی بودن ۶۰ درصد این ظرفیت هستیم.

یک هفته پیش (۲۴ دی‌ماه) میزان ذخایر سد‌ها ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بود که با بارش‌های اخیر و ورود جریان‌های جدید رودخانه‌ای به سدها، ۶۰۰ میلیون مترمکعب به ذخایر آبی سد‌های کشور طی ۷ روز افزوده شده است.

میزان ذخایر سد‌ها در زمان مشابه سال قبل (اول بهمن ۱۴۰۰) معادل ۲۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه میزان ذخایر آبی سد‌ها در دو روز مشابه، اول بهمن سال گذشته و امسال، نشان‌دهنده کاهش یک‌میلیارد مترمکعبی و یا ۵ درصدی ذخایر سد‌ها نسبت به سال قبل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده