تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۹۱۷۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
با همت متخصصان خوزستانی؛

ساخت دستگاه اندازه گیری میزان آهن و فلز در آهن اسفنجی

‌می‌متالز - دستگاه اندازه گیری میزان آهن و فلز در آهن اسفنجی برای نخستن بار در دنیا به دست متخصصان فولاد خوزستان ساخته شده است.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در آیین رونمایی از یک هزار و ۵۶۰ قطعه بومی سازی شده گروه فولاد خوزستان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: یکی از این تجهیزات دستگاه اندازه گیری میزان آهن کل و فلز موجود در آهن اسفنجی است که که برای اولین بار در جهان به دست متخصصان فولاد خوزستان ساخته شده است. 

امین ابراهیمی با بیان اینکه سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد از ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان و با حضور تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برگزار می‌شود، افزود: شناسایی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان به همراه استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان را مهم‌ترین اهداف نمایشگاه است.

وی توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی، خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش ارزبری و اشتغال‌زایی را دیگر اهداف پرداختن به بومی‌سازی برشمرد.

ابراهیمی ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان همواره در ایجاد بستر برای شرکت‌هایی که توانایی طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت فولاد را دارند، پیشرو بوده و نتیجه این اعتماد، بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه در ۲۰ سال اخیر و یک هزار و ۵۶۰ قطعه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموعه فولاد خوزستان است.

وی برپایی نمایشگاه را فرصت مناسبی برای شناسایی و ارائه توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی دانست و اضافه کرد: در شرایطی که تحریم‌ها باعث بروز مشکلات مختلفی در تامین قطعه‌ها و تجهیزات مورد نیاز صنعت شده، استفاده از ظرفیت‌های داخلی در ساخت قطعه ها، تجهیزات، ماشین آلات و مواد اولیه، ضرورتی انکارناپذیر است.

ابراهیمی می‌گوید: بومی‌سازی علاوه بر اشتغال‌زایی و تکیه بر توان داخلی، افزایش بهره وری و سودآوری بنگاه‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌های تمام شده را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه نمایشگاه بومی‌سازی فرصتی برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات فعالان حوزه صنعت فولاد است، گفت: حمایت از ایده‌های نوآورانه، ایجاد فرصت برای سازندگان داخلی و تامین پایدار نیازمندی‌ها، مواردی هستند که فولاد خوزستان در سیاست‌گذاری مقوله‌ی بومی‌سازی دنبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خوزستان

عناوین برگزیده