تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۹۱۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۱۱/۲۵

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۸۵۸ دلار و ۸۹ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به‌دنبال کاهش ارزش دلار بالا رفت. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند که می‌تواند اقدام بعدی فدرال رزرو آمریکا درمورد سیاست پولی این بانک را تعیین کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۸۵۸ دلار و ۸۹ سنت رسید.

طلا به‌شدت نسبت‌به افزایش نرخ بهره حساس است، چون هزینه نگهداری آن را به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده بالا می‌برد و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه ژانویه هستند که قرار است امروز منتشر شود. اقتصاددان‌ها انتظار افزایش ۰.۵ درصدی قیمت‌ها را نسبت‌به دسامبر دارند.

اگر شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا پایین‌تر از حد انتظار باشد، آن‌وقت بانک مرکزی این کشور می‌تواند روند افزایش نرخ بهره را آرام‌تر کند و این به‌معنای کاهش ارزش دلار و تقویت قیمت طلاست.

بسیاری از سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده‌اند به افزایش بیشتر نرخ بهره برای پایین آوردن تورم تا هدف ۲ درصد نیاز است.

بازار‌های پولی انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ابتدای تابستان به اوج ۵.۳۹۳ درصد برسد. این رقم در حال حاضر بین ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد است.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند روند کاهش ارزش دلار تا پایان سال ادامه دارد و قیمت طلا را بالا می‌برد. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

قیمت نقره امروز با ۰.۶۱ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۹۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۱ درصد افزایش ۹۵۹ دلار و ۲۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده