تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۹۲۰۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

صدور بیش‌از ۶ هزار پروانه کسب در سیستان و بلوچستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که بیش از ۶ هزار پروانه کسب با ایجاد اشتغال برای بیش‌از ۱۵ هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون در این استان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، «ایرج حسن‌پور» مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ هزار پروانه کسب با ایجاد اشتغال برای بیش‌از ۱۵ هزار نفر در این استان صادر شده است، گفت: در این مدت ۵۹ انتخابات برای تعیین هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی در سیستان و بلوچستان و تعداد ۲ انتخابات اعضا و هیات رئیسه اتاق اصناف برگزار شد.

وی افزود: برابر تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی، مدت مسئولیت اعضا، هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی از تاریخ انتخابات، چهار سال تمام است و با انقضای هر دوره در مرکز استان و هر شهرستان پس از صدور مجوز کمیسیون نظارت، برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها انجام می‌شود که تاکنون انتخابات ۵۹ اتحادیه صنفی در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: براساس قانون نظام صنفی تعداد ۲ انتخابات، اعضا و هیات رئیسه اتاق اصناف در شهرستان‌های زابل و سراوان برگزار شده و در همین مدت نیز تعداد ۶ هزار و ۲۵۶ پروانه کسب در سطح استان صادر شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان بیش‌از ۵۰ هزار واحد صنفی در رسته‌های تولیدی، خدمات فنی-توزیعی و خدماتی در قالب۱۶۳ اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت هستند، گفت: در بخش اصناف سیستان و بلوچستان هم‌اینک بیش‌از ۱۲۵ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده