تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۹۲۰۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت جنوب استان کرمان اعلام کرد:

پتانسیل‌های معدنی منطقه رمشک کم‌نظیر است/ تاثیر ویژه افتتاح کارخانه تیتانیوم کهنوج در منطقه جنوب کرمان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت جنوب استان کرمان با اشاره به پتانسیل‌های معدنی کم‌نظیر منطقه رمشک، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، خط انتقال برق به رمشک توسط ایمیدرو اجرا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «مسلم مروجی‌فرد» مدیرکل صمت جنوب استان کرمان با بیان اینکه پیشرفت‌های جنوب کرمان در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت قابل مقایسه با وضعیت قبل از انقلاب نیست، افزود: توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنوب کرمان با مردمی ولایتمدار و انقلابی، اقدامات بی‌نظیری انجام شده که اشتغال، امنیت، تولید، رفاه و... را برای مردم این منطقه به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در سال جاری، با تشویق، ترغیب و جذب سرمایه‌گذاران متعدد، در زمینه‌های تولید و اشتغال، اقدامات کم‌نظیری انجام داده که افتتاح چندین کارخانه در مناسبت‌های مختلف در سال جاری حاکی از این موضوع است.

اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر با افتتاح ۴ کارخانه در جنوب کرمان

مدیرکل صمت جنوب استان کرمان با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال نیز ۴ کارخانه دیگر در جنوب کرمان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این ۴ کارخانه با سرمایه‌گذاری قریب به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان بیکار این منطقه، در شهرستان‌های مختلف جنوب کرمان راه‌اندازی شده‌اند.

وی افزود: کارخانه تولید انواع نوار آبیاری و لوله پلی اتیلن در شهرستان کهنوج با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشغال‌زایی ۱۰ نفر مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم، کارخانه سنگ لاشه در شهرستان منوجان با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۵ نفر غیر مستقیم، کارخانه دانه‌بندی کربنات کلسیم در شهرستان فاریاب با سرمایه‌گذاری ۴۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۶ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیرمستقیم و کنسانتره کرومیت فازیک شهرستان فاریاب با سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم افتتاح، جزو این کارخانه‌ها محسوب می‌شوند.

تاثیر ویژه افتتاح کارخانه تیتانیوم کهنوج در ابعاد مختلف جنوب کرمان

مروجی‌فرد با بیان اینکه در نقاط مختلف جنوب کرمان کارخانه‌های متعددی در دست احداث بوده که به‌زودی و با افتتاح همه این کارخانه‌ها و اضافه شدن کارخانه‌های جدید، شاهد تحولی عظیم در جنوب کرمان هستیم، تصریح کرد: مجوز ۲ شرکت سرمایه‌گذار معدن تیتانیوم در شهرستان قلعه‌گنج به‌دلیل عدم فعالیت، ابطال و به‌زودی به شرکت جدیدی مجوز داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از فرماندار قلعه‌گنج تقاضا داریم با توجه به اینکه معادن تیتانیوم نیاز به آب زیادی دارد، برای تامین آب مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد، اظهار کرد: پس از بازدید از یکی از معادن توافق شد که استخراج معدن تیتانیوم در قلعه گنج، به شرکت پاسارگاد سپرده شود.

مدیرکل صمت جنوب استان کرمان با بیان اینکه تیتانیوم که فلز مهمی است، تاثیر به‌سزایی در آینده کشور و دنیا دارد، اضافه کرد: کارخانه تیتانیوم کهنوج تا چندماه آینده افتتاح خواهد شد که علاوه بر ایجاد اشتغال در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... جنوب کرمان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه در جنوب کرمان، براساس اکتشافات ۲۰ ماده معدنی شناخته شده و این خطه در ادامه زون مسی قرار گرفته است، یادآور شد: با سرمایه گذاران متعددی برای اکتشاف و سرمایه‌گذاری در شهرستان قلعه گنج مذاکره شده و در حال حاضر شرکت ملی مس در منطقه رمشک در ۵ محدوده اکتشافی در حال فعالیت بوده که پس از پایان اکتشاف، نسبت به بهره‌برداری توسط کارخانه اقدام خواهد شد.

مروجی‌فرد اضافه کرد: ۷۰ درصد از مناطق جنوب استان کرمان به‌علت انجام نشدن فعالیت اکتشافی، پهنه‌بندی شده‌اند، لذا در این زمینه ۱۴ پهنه تعریف و برای ۱۰ پهنه پروانه اکتشاف صادر شده است.

اجرای خط انتقال برق به رمشک توسط شرکت ایمیدرو

وی با اشاره به پتانسیل‌های معدنی جنوب کرمان، افزود: براساس گزارش‌ها ۳۱۴ پروانه اکتشاف، ۹۸ گواهی کشف و ۱۱۰ پروانه بهره برداری معدن در حوزه مس، آهن، تیتانیوم، کرومیت و سنگ ساختمانی جنوب کرمان تاکنون صادر شده است.

مدیرکل صمت جنوب استان کرمان با اشاره به پتانسیل‌های معدنی کم‌نظیر منطقه رمشک، گفت: با پیگیری و توافق استاندار کرمان و نماینده مردم ۵ شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایمیدرو، خط انتقال برق به رمشک توسط ایمیدرو اجرا خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده