تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۹۹۸۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فاریاب هم صاحب اتاق اصناف می‌شود

‌می‌متالز - رئیس اداره صمت شهرستان فاریاب از اشتغال حدود ۴۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ با اقدامات اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان فاریاب خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم قلندری رئیس اداره صمت شهرستان فاریاب با بیان اینکه اداره صمت شهرستان فاریاب در سال ۱۴۰۱ به ۲۰ شکایت دریافتی از شهروندان رسیدگی شد، گفت: در سال گذشته تعداد ۵۵۰ بازرسی از واحد‌های صنفی در شهرستان انجام و تعداد ۷۵ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او با اشاره به اهمیت مقوله اشتغال افزود: در سال گذشته با فراهم کردن شرایط توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، تعداد ۳۸۰ نفر اشتغال در شهرستان فاریاب در حوزه صنعت، معدن و تجارت در سامانه رصد ثبت شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان فاریاب با بیان اینکه طی روز‌های آینده انتخابات اولین دوره اتحادیه‌های صنفی شهرستان فاریاب برگزار خواهد شد تا این شهرستان نیز دارای اتاق اصناف شود، گفت: به این منظور ۹۱ پرونده برای ایجاد اتحادیه‌های صنفی و برگزاری انتخابات تشکیل شده است.

قلندری بیان کرد: با وجود اینکه شهرستان فاریاب فاقد اتاق اصناف است در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۰۰ پروانه کسب الکترونیکی و ۱۰ پروانه کسب برای ایثارگران صادر شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان فاریاب افزود: در سال گذشته علاوه بر بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان این اداره، تعداد ۲۰ بازرسی نیز در قالب گشت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام شد که رضایت شهروندان را به همراه داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده