تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۹۲۱۳۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

۳۰ درصد تولید فولاد ترکیه تحت تاثیر زلزله اخیر

‌می‌متالز - پس از فاجعه زلزله دوشنبه هفته قبل در جنوب ترکیه که موجب قطعی و اختلال در تامین گاز و برق منطقه شده تولید فولاد مناطق زلزله زده نیز متوقف شده است و کارخانه‌ها در حال بازرسی خطوط تولید و بررسی آسیب‌های وارده احتمالی هستند. از این رو بعید به نظر می‌رسد حداقل زودتر از اواخر فوریه تولید فولاد مناظق زلزله زده از سر گرفته شود. کوره‌های قوس الکتریکی زودتر شروع به کار خواهند کرد و کوره هاب بلند چند هفته بیشتر به زمان نیاز دارند.

به گزارش می‌متالز، مناطق زلزله زده ترکیه ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید سالانه فولاد این کشور را تامین می‌کنند و طبق گزارشات اولیه آسیب جدی به خطوط تولید فولاد آن وارد نشده است. بدین ترتیب تولید فولاد ترکیه در فوریه کاهش می‌یابد و قطعا سایر مناطق باید تمرکز خود را بر تامین تقاضای داخلی کشور بگذارند تا صادرات.

همچنین قابل ذکر است برآورد‌های اولیه انتظار دارند تلفات انسانی ناشی از وقوع زلزله و از دست رفتن نیروی کار حداقل تا ۲.۹ میلیارد دلار به اقتصاد ترکیه لطمه وارد سازد.

همچنین تخمین اولیه آسیب وارده به اقتصاد این کشور از جمله تخریب شدید ساختمان‌ها و آسیب وارده به در آمد داخلی آن تا ۸۴ میلیارد دلار شنیده شده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده