تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۹۲۲۵۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

قیمت آپارتمان در محله آزادی تهران چند؟

‌می‌متالز - آزادی در جایگاه یکی از محله‌های قدیمی تهران و با توجه به اینکه دسترسی راحتی به مناطق اصلی شهر دارد یکی از اصلی‌ترین محله‌ها برای خرید ملک محسوب می‌شود. اما حدود قیمتی در این محله چقدر است؟

به گزارش می‌متالز، در چند سال اخیر قدرت خرید مردم تا حد زیادی در بازار مسکن پایین آمده است، اما هنوز هم افرادی وجود دارند که بخواهند سرمایه خود را در بخش مسکن درگیر کنند و یا سرپناهی هرچند کوچک بخرند.

یکی از محلاتی که در تهران برای خرید خانه تقریبا دسترسی راحتی به تمام مناطق و قیمت‌های متنوعی دارد منطقه آزادی است. محله‌ای که در منطقه ۱۰ شهرداری قرار دارد.

آزادی خیابانی در غرب تهران است که از میدان آزادی در سوی غربی خیابان آغاز شده و در میدان انقلاب پایان می‌یابد. این محله به دلیل هم‌جواری با برج آزادی و میدان انقلاب در جایگاه یکی از مهم‌ترین محله‌های شهر تهران محسوب می‌شود.

همچنین اگر در کوچه‌های خیابان آزادی قدم بزنید علاوه بر آپارتمان‌های نوساز خانه‌های قدیمی زیادی را می‌بینید که قدمت آن‌ها به بیش از ۳۰ یا ۴۰ سال می‌رسد. اصلی‌ترین خیابان‌های این محله نیز شامل شادمان، جیحون، کارون، استاد معین و آذربایجان است.

قیمت آپارتمان در آزادی

آگهی‌های مربوط به فروش آپارتمان نشان می‌دهد قیمت یک واحد آپارتمان در محله آزادی از حدود دو میلیارد تومان شروع می‌شود و به حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

یک آپارتمان با متراژ ۳۸ متر در این محله دو میلیارد و ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. این واحد در طبقه سوم بنا شده و ساخت سال ۱۳۸۲ است.

آپارتمان دیگری در منطقه آزادی با متراژ ۷۴ متر و سال ساخت ۱۳۸۱ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و در طبقه دوم واقع شده است.

یک واحد ۷۰ متری نیز که سال ۱۳۸۹ ساخته شده چهار میلیارد قیمت برای آن تعیین شده و در طبقه اول قرار دارد.

واحد‌های دیگری که عمر کمتری از قیمت بالاتری برخوردارند. یک آپارتمان ۹۰ متری در این محله که در سال ۱۳۹۲ ساخته شده پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و بنا بر اطلاعات آگهی در طبقه واقع شده است.

واحد ۱۱۷ متری دیگری نیز در این محله ۶ میلیارد ۶۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است. این آپارتمان سال گذشته ساخته شده و در طبقه ششم قرار دارد.

چه عواملی در قیمت آپارتمان موثرند؟

به طور کلی عوامل زیادی در تعیین قیمت آپارتمان موثرند. عواملی نظیر سال ساخت، متراژ، امکاناتی مثل آسانسور و انباری و از همه مهم‌تر محله.

اما همان‌طور که گفته شد با توجه به تنوع در محله‌های منطقه آزادی می‌توان آپارتمان‌هایی با قیمت متفاوت برای خرید پیدا کرد. البته باید در نظر داشت که این منطقه از شهر تهران دارای جمعیت زیاد و بافت قدیمی نسبت به برخی دیگر از مناطق است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده