تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۹۲۵۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید موفق شد؛

آغاز قدرتمند سال مالی "گوهران"

‌می‌متالز - ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "گوهران" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام شد، که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی، رشد ۱۹۰ درصدی را به همراه داشت.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در گزارش فعالیت ماهانه دی‌ماه سال ۱۴۰۱ توانست مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغی بالغ‌بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شناسایی کند، این سرمایه‌گذاری‌ها حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خارج از بازار سهام شکل گرفت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در دی‌ماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۷۶ میلیارد تومان و بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "گوهران" بالغ‌بر یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان بود.

آغاز قدرتمند سال مالی
بیشترین تمرکز "گوهران" در دهمین ماه از سال جاری و اولین ماه از سال مالی منتهی به آذرماه ۱۴۰۲ مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌شده آن بالغ‌بر یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان شناسایی شد، این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال مالی گذشته ۴۱ درصد افزایش را به دنبال داشت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری "گوهران" در پرتفوی بورسی و شرکت‌های خارج از بورس که در دی‌ماه انجام داد به ترتیب متعلق به سرمایه‌گذاری در حوزه «محصولات شیمیایی» با ۱۶۷ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری در حوزه «صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله» با ۲۶ میلیارد تومان بود.

بهای تمام‌شده‌ای که "گوهران" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز حدود ۳۲۵ میلیارد تومان افزایش پیداکرده است. بهای تمام‌شده‌ای که "گوهران" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۷۶ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته کمی کاهش داشت و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۲۹ میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

آغاز قدرتمند سال مالی
ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "گوهران" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام شد، که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی، رشد ۱۹۰ درصدی را به همراه داشت.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در دی‌ماه توانست ارزش بازار ثبت‌شده‌ی پرتفوی بورسی خود را نسبت به ماه گذشته ۱۳ درصد افزایش دهد. همچنین نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته نیز ۱۶ درصد افزایش داشته است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "گوهران" مربوط به شرکت «مس شهید باهنر» با ۶۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به شرکت «بانک تجارت» با ۵۱ میلیارد تومان بود.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختیار شرکت «سنگ‌آهن گل گهر» با ۳۱۱ میلیارد تومان بود، همچنین «صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس» نیز با ۲۹۴ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

همان‌گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "گوهران" در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۷۶ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این دوره مربوط به «باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران» با ۱۸ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته مربوط به شرکت «بانک ایران‌زمین» با ۱۲ میلیارد تومان بود.

در پایان دی‌ماه، نسبت‌های سودآوری "گوهران" با افزایش همراه بوده است. درآمد سود سهام محقق شده‌ی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه حدود ۲۸ میلیارد بود، همچنین از سهام واگذارشده ۱۱۲ میلیارد تومان سود کسب کرد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده