تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۸۳۰۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

فراز و نشیب شاخص‌های بورسی در سومین روز کاری هفته

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز ۱۴ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با ۴۸۲ واحد (۰.۱۲ درصد) افزایش به رقم ۴۱۴ هزار و ۵۷۴ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۴ هزار و ۲۳۵ واحد (۰.۳۰ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز دوشنبه، ۱۴ آذر ماه، بیش از ۶ میلیارد و ۵۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۵ هزار و ۳۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه چند فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۹۸۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۹ هزار و ۵۳۴ معامله به ارزش یک هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال، گروه غذایی بجز قند با ۱۸ هزار و ۸۹۲ معامله به ارزش یک هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال و گروه فرآورده‌های نفتی با ۱۳ هزار و ۵۸۶ معامله به ارزش یک هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۹۶ واحد، شرکت فولاد خراسان با ۲۴۲ واحد، شرکت ذوب آهن اصفهان با ۱۸۷ واحد، شرکت فولاد آلیازی ایران با ۱۳۶ واحد و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با ۱۵۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۸۶۴ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خلیج فارس با ۶۸۰ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۰۰ واحد، شرکت بانک پاسارگاد با ۳۸۹ واحد و بانک ملت با ۳۳۲ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۴ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۵.۷۶ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۶۴۰ واحد رسید.

همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۷۴۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۴.۲ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ارفع با ۳.۹۷ واحد، شرکت پویازرکان آق دره با ۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید با ۲.۳ واحد و شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فرک با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۵.۵ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۴.۴ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۴.۲ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۲.۹ واحد و شرکت پالایش نفت لاوان با ۲.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده