تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۸۳۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص سبز ماند

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز ۱۳ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۴ واحد (۰.۲۷ درصد) افزایش به رقم ۴۱۴ هزار و ۱۱۳ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۳۸ واحد (۰.۰۱ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز یکشنبه، ۱۳ آذر ماه، بیش از ۶ میلیارد و ۹۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۶ هزار و ۳۲۳ معامله به ارزش ۷ هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه چند فلزات اساسی با ۲۳ هزار و ۷۲۳ معامله به ارزش یک هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۷۰۶ معامله به ارزش یک هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال، گروه غذایی بجز قند با ۱۹ هزار و ۷۵۱ معامله به ارزش یک هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال و گروه فرآورده‌های نفتی با ۱۴ هزار و ۶۲۱ معامله به ارزش یک هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ایران خودرو با ۸۸۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۹۳ واحد، شرکت سایپا با ۳۵۳ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۷۰ واحد و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با ۱۵۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۳۰۲ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعاباس با ۲۱۷ واحد، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ۱۹۳ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۱۹۲ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۱۷۹ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۱۳ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۵.۴۶ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۶۵۷ واحد رسید.

همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۱۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت بهمن دیزل با ۵ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ارفع با ۴.۸ واحد، شرکت داروسازی دانا با ۳ واحد، شرکت توسعه مسیر برق گیلان با ۲.۶ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بیمه پاسارگاد با ۱۰.۷ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۹ واحد، شرکت پخش البرز با ۳.۸ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۳.۷ واحد و شرکت پویازرکان آق دره با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده