تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۹۳۱۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاران تشویق می‌شوند

‌می‌متالز - رئیس اتاق بوشهر می‌گوید: این اتاق برای بهره‌گیری از مزایای نسبی استان و با عنایت به قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اقدام به تشویق سرمایه‌گذاران کرده است.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بوشهر گفت: این اتاق در راستای استفاده و بهره‌گیری از مزایای نسبی استان اقدام به تشویق سرمایه‌گذاران کرده و با عنایت به قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار تماما سعی در ایجاد و انسجام تشکل‌های اقتصادی کرده است و تمام تشکل‌های اقتصادی ذیل استان از دوره‌های آموزشی موردنیاز، برگزاری نمایشگاه (به درخواست تشکل اقتصادی) طرح مسائل و مشکلات ایشان در حوزه سرمایه‌گذاری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اعزام هیات‌های تجاری و کمک‌های مالی و معنوی برخوردار شده‌اند.

خورشید گزدرازی در شصت‌وچهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بوشهر افزود: اتاق بوشهر با تهیه کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری راه را برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران فراهم آورده است. گزدرازی عنوان کرد این اتاق با توجه به هماهنگی‌هایی که با تشکل‌های مربوطه داشته، توانسته در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی با هماهنگی با نمایندگان عالی دولت اقدامات خوبی انجام دهد. رئیس اتاق بوشهر با اشاره به اینکه در حوزه بازرگانی با توجه به ظرفیت بندر دیر برای صادرات به کشور قطر و ایجاد ناوگان دریایی که صورت گرفته در پنج‌سال گذشته تجار بوشهری توانسته‌اند سرمایه‌گذاری بسیار خوبی انجام دهند.

وی تصریح کرد؛ در حوزه آزمایشگاه‌های همکار و ارائه خدمات در حوزه‌های صنعتی باوجود ۳۳آزمایشگاه همکار توانسته هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در زمینه استانداردسازی و کالا‌هایی که تولید، صادر و وارد می‌شوند، انجام دهد که این آزمایشگاه‌ها در خدمت تولید، صادرات و واردات هستند. دبیر شورای گفتگو تصریح کرد در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری انجمن آبزیان استان که زیرمجموعه اتاق است توانسته فعالیت‌های خوبی داشته باشد و با توجه به ظرفیت استان در حوزه آبزی‌پروری و ماهی در قفس که یکی دو سال گذشته جهش خوبی نیز داشته و قطب میگوی پرورشی کشور نیز هستیم که در شاخه‌های مختلف از پرورش تا صادرات تشکل‌های زیرمجموعه اتاق هستند و ظرفیت خوبی دارند که نمونه آن پروژه رود‌شور شمالی که در حال آماده‌سازی و پایان است که نزدیک به ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان سرمایه ثابت آن است. گزدرازی در ادامه افزود استان بوشهر بهترین اقلیم برای محصولات گلخانه‌ای دارد و در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی برای کشت گلخانه‌ای داریم که در حدود ۴۵۰هکتار کشت گوجه‌فرنگی داریم و که حدود ۹۰هزار تن تولید داریم و ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ظرفیت سرمایه‌گذاری وجود دارد. وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه مواد معدنی گفت: ۵۰ واحد در حوزه فرآوری مواد معدنی در استان است که در حدود ۳هزار و ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه آن‌ها است و جای بسیاری برای توسعه دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده