تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۹۲۵۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۲۶۵ میلیارد تومانی در معادن استان بوشهر

‌می‌متالز - رئیس اداره معادن اداره کل صمت استان بوشهر از سرمایه‌گذاری ۲۶۵.۵ میلیارد تومانی در معادن استان خبر داد و گفت: اکنون ۲۴۵ پروانه بهره‌برداری برای معادن استان صادر و یک‌هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالنبی سهولی واحد‌های معدنی احیا شده در ۱۰ ماه امسال را ۲ واحد با اشتغال‌زایی ۱۳ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: اکنون ۲۴۵ معدن در ۹ شهرستان استان بوشهر فعال است که دشتی با ۶۸ معدن بیشترین معادن استان بوشهر را در اختیار دارد.

وی تعداد معادن تنگستان را ۲۴ معدن با ۱۲۳ نفر اشتغال‌زایی دانست و بیان کرد: در این معادن بیش از ۱۳.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و ذخیره این معادن ۸۴ میلیون تن مواد معدنی ارزیابی شده است.

رئیس اداره معادن اداره کل صمت استان بوشهر با اشاره به فعال بودن ۶۸ معدن با اشتغال‌زایی ۳۲۴ نفر در دشتی خاطر نشان کرد: در این شهرستان در عرصه ۶۸ معدن بیش از ۴۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و میزان ذخیره مواد معدنی دشتی ۸۳۲ میلیون تن است.

سهولی از فعال بودن ۵۷ معدن در دشتستان با ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی خبر داد و اضافه کرد: در این شهرستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۴ میلیارد تومان تاکنون شش میلیون و ۸۵۶ هزار تن مواد معدنی استخراج شده است.

وی معادن بعدی استان بوشهر را در دیر، کنگان، گناوه، دیلم، جم و عسلویه دانست و اضافه کرد: در مجموع از ۲۵۴ معدن استان بوشهر تاکنون ۲۶ میلیون و ۲۸۱ هزار تن مواد معدنی استخراج و میزان ذخیره این معادن ۲ هزار و ۵۷۱ میلیون تن ارزیابی شده است.

رئیس اداره معادن اداره کل صمت استان بوشهر سنگ لاشه، گچ، آهک، واریزه کوهی، مارن، آلویوم و مرمریت را از جمله مواد معدنی استان دانست و تصریح کرد: سنگ لاشه به ۸۴ معدن بیشترین ماده معدنی استان است و سالانه ۴ میلیون و ۴۹۹ هزار تن سنگ لاشه از آن استخراج می‌شود.

سهولی تعداد پروانه اکتشاف ماده معدنی استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۱۰ پروانه اکتشاف در بخش‌های مختلف صادر شده است.

وی ادامه داد: تاکنون با صدور ۲۴۵ پروانه بهره‌برداری ۲۶۵.۵ میلیارد تومان در معادن استان سرمایه‌گذاری و بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده