تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۹۲۸۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج بیش از ۲۶ میلیون تن مواد معدنی در استان بوشهر

‌می‌متالز - رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان بوشهر گفت: که از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۲۶ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج شده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالنبی سهولی با اشاره به میزان ذخیره ۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تن مواد معدنی در استان افزود: طبق وضعیت موجود، ۲۵۴ معدن در استان بوشهر، دارای مجوز هستند که از این تعداد ۱۱ معدن آن دارای دو نوع ماده معدنی است، همچنین ۲ واحد معدنی راکد با اشتغالزایی ۱۳ نفر در ۱۰ ماه امسال احیا شده است.

وی با اشاره به فعال بودن ۶۸ معدن با اشتغالزایی ۳۲۴ نفر در شهرستان دشتی، گفت: بیش از ۴۲ میلیارد تومان در این معادن سرمایه گذاری شده و میزان ذخیره مواد معدنی این شهرستان ۸۳۲ میلیون تن است.

سهولی از فعال بودن ۵۷ معدن در دشتستان با ۴۰۰ نفر اشتغالزایی خبر داد و افزود: در این شهرستان با سرمایه گذاری بیش از ۷۴ میلیارد تومان تاکنون، شش میلیون و ۸۵۶ هزار تن مواد معدنی استخراج شده است.

وی تعداد معادن تنگستان را ۲۴ معدن با اشتغالزایی ۱۲۳ نفر دانست و ادامه داد: در این معادن بیش از ۱۳.۵میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و ذخیره این معادن ۸۴ میلیون تن مواد معدنی ارزیابی شده است.

سهولی با اشاره به اینکه دیگر معادن استان بوشهر در دیر، کنگان، گناوه، دیلم، جم و عسلویه قرار دارند، گفت: در مجموع از ۲۵۴ معدن استان بوشهر از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ میلیون و ۲۸۱ هزار تن مواد معدنی استخراج و میزان ذخیره این معادن ۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تن ارزیابی شده است.

رئیس اداره معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سنگ لاشه، گچ، آهک، واریزه کوهی، مارن، آلویوم و مرمریت را از مهمترین مواد معدنی استان عنوان کرد و افزود: سنگ لاشه با ۸۴ معدن بیشترین ماده معدنی استان است و سالانه ۴ میلیون و ۴۹۹ هزار تن سنگ لاشه از آن استخراج می‌شود.

سهولی از سرمایه گذاری بیش از ۲۶۵ میلیارد تومان در معادن استان خبر داد و گفت: میزان اشتغالزایی در ۲۴۵ معدن استان یک هزار و ۴۰۰ نفر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده