تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۱۶۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار بوشهر:

معادن غیرفعال استان بوشهر تعیین تکلیف شوند

‌می‌متالز - استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تدوین و ارائه برنامه تجهیز و نوسازی معادن استان گفت: معادن غیرفعال استان بوشهر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش می‌متالز، احمد محمدی‌زاده شنبه‌شب در نشست شورای معادن استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن است که باید زمینه استفاده مناسب از این فرصت‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم تدوین و ارائه برنامه تجهیز و نوسازی معادن استان بوشهر تاکید کرد: این برنامه باید برای معادن در مقیاس کوچک، متوسط و بزرگ ارائه شود.

استاندار بوشهر نقش حقوق مالکانه معادن در رشد و توسعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال باید حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق مالکانه معادن در استان وصول شود.

وی با تاکید بر صدور مجوز بی نام معادن تصریح کرد: با اولویت معادنی که دارای طرح مطالعاتی و میزان حجم ذخیره هستند ۱۰۰ مجوز بی نام در صنایع معدنی استان بوشهر صادر شود.

محمدی‌زاده نقش معادن در تهیه مصالح ساختمانی را مهم دانست و با بیان اینکه طرح ملی نهضت مسکن در استان بوشهر تسریع یافته است گفت: در این راستا ۲ هزار هکتار اراضی ملی به شهر‌های استان بوشهر الحاق یافته است که بخشی عمده‌ای از این اراضی نیاز به مصالح برای زیرسازی است.

استاندار بوشهر با تأکید بر تعیین تکلیف معادن غیرفعال اضافه کرد: برداشت مواد معدنی از بستر رودخانه‌های استان بوشهر بر اساس نقشه باشد تا ضمن فراهم شدن آبگیری آنها، سطح آبخوان این رودخانه‌ها تقویت شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده