تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۲۳۴۰۶۴

اختصاص ۷۵۰ میلیون دلار برای حمایت از صنایع دریایی بوشهر از محل صندوق توسعه ملی

‌می‌متالز - استاندار بوشهر گفت: برای حمایت از صنایع دریایی بوشهر ۷۵۰ میلیون دلار در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد که این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

به گزارش می‌متالز، احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی مشکلات شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بیان کرد: این شرکت نقش مهمی در اقتصاد استان بازی می‌کند بنابراین توجه و رسیدگی به مسائل و مشکلات این شرکت از سوی مدیریت استان ضروری است.

وی عنوان کرد: به منظور رسیدگی به مشکلات مهم صدرا، گروهی متشکل از معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیر شرکت صدرا تشکیل شود.

استاندار بوشهر افزود: یکی از اموری که گروه یادشده باید پیگیری کنند موضوع فرایند تخصیص اعتبار برای ساخت شناور‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی دقیق است.

وی ادامه داد: موضوع مالکیت زمین صدرا از دیگر درخواست‌های این شرکت است که در این زمینه باید راهکار‌های لازم شناسایی و تمام تلاش برای صدور سند زمین صدرا انجام شود.

محمدی‌زاده تاکید کرد: انتظار داریم صدرا موضوع شریک کردن کارکنان بومی این شرکت را در سهام شرکت، در دستور کار خود قرار دهد.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما کمک به توسعه فعالیت‌های صدرا است تا از این طریق روند اشتغال و تولید در این شرکت به نحوی مطلوب ادامه یابد.

استاندار بوشهر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، ۷۵۰ میلیون دلار برای حمایت از صنایع دریایی استان مصوب شد که حل مشکلات صدرا در این زمینه در اولویت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این اعتبار ۷۵۰ میلیون دلاری در سه سال و سالانه ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت صدرا هم در این نشست با تشریح طرح‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: این طرح‌ها در بخش‌های ساخت شناور و کشتی‌های خارجی در دست اجرا است و بخشی از این طرح‌ها به پایان رسیده است.

زراعی ادامه داد: همچنین طرح‌های مربوط به تعمیر و نگهداری سکو‌ها هم در دست انجام است و با تامین منابع مالی جدید ساخت شناور‌ها و کشتی‌های جدید را شروع می‌کنیم.

وی بیان کرد: هم اکنون در بخش تعمیرات طرح‌های پارس جنوبی ۵۰۰ نفر و در بخش کشتی سازی نیز ۷۰۰ نفر نیرو در شرکت صدرای بوشهر کار می‌کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده