تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۷۵۵۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار بوشهر:

توسعه صنایع معدنی استان بوشهر ضروری است

‌می‌متالز - استاندار بوشهر گفت: معادن استان بوشهر نیاز به اجرا طرح‌های مطالعاتی و اکتشافی دارد و در این راستا برگزاری همایش ملی، فرصت‌ها و راهکار‌های توسعه معدن در این استان در سال جاری ضروری است.

به گزارش می‌متالز، احمد محمدی‌زاده در نشست شورای معادن استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر قابلیت‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری دارد و معرفی این توانمندی‌ها ضروری است.

وی افزود: اجرای طرح‌های اکتشافی، صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی در استان بوشهر باید بیش از گذشته توسعه یابد.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم گسترش طرح‌های مطالعاتی در حوزه معادن این استان، ادامه داد: از سازمان زمین‌شناسی درخواست جدی داریم، دفتر نمایندگی سازمان زمین‌شناسی کشور را در این استان ایجاد کند تا به مسائل و موضوع‌های خاص مطالعات زمین‌شناسی و معدن به‌صورت اساسی پرداخته شود.

محمدی زاده اضافه کرد: برنامه جامع مطالعات زمین‌شناسی استان بوشهر باید در سال جاری اجرایی و اولویت مطالعات حوزه زمین‌شناسی در یک برنامه بلند مدت مشخص شود.

وی حمایت از معدن کاران و توسعه زیرساخت‌های حوزه معدن را از ضرورت‌ها و نیاز‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: در راستای جلوگیری از درخواست تعطیلی موقت برخی معادن این استان، باید با برگزاری نشست کارشناسی، راهکار مناسب برای رونق فعالیت معادن ارائه و از رکود فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده