تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۷۵۳۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی وضعیت تولید ۱۱ محصول معدنی/ تولید سیمان کاهش یافت

‌می‌متالز - بررسی وضعیت تولید محصولات معدنی از قبیل فولاد و سیمان در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد در مدت یاد شده افزایش و سیمان کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، بررسی وضعیت تولید ۱۱ محصول معدنی منتخب در ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که تولید محصولاتی مانند فولاد خام، محصولات فولادی، آلومینا، کنسانتره زغالسنگ، کاشی و سرامیک، شیشه جام، ظروف شیشه‌ای افزایش یافته است.

براین اساس تولید فولاد خام از ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار تن در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با ۹.۹ درصد افزایش به ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تن رسیده است.

همچنین تولید محصولات فولادی در ۵ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد یافته و براین اساس تولید آن از ۹ میلیون و ۹۰۶ هزار تن به ۱۰ میلیون و ۷۰۲ هزار تن رسیده است.

تولید آلومینا در ۵ ماهه ابتدای امسال نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳.۴ درصد رشد داشته است و تولید کنسانتره زغالسنگ در مدت زمان یاد شده ۱۹.۸ درصد افزایش یافته است.

بررسی وضعیت تولید ۱۱ محصول معدنی/ تولید سیمان کاهش یافت

تولید کاشی و سرامیک، شیشه خام و ظروف چینی به ترتیب ۲.۶، ۵.۰ و ۱۵.۱ درصد رشد داشته است.

در کنار افزایش تولید محصولاتی مانند فولاد، تولید سیمان در ۵ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۲.۲ درصد کاهش داشته است و تولید آن از ۲۶ میلیون و ۵۷۲ هزار تن به ۲۵ میلیون و ۹۸۲ هزار تن رسیده است.

علاوه بر سیمان تولید کاتد مس، ظروف چینی و چینی بهداشتی نیز در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده