تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۰۳۰۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت غیر استاندارد معادن در بخش مرکزی سلامت و جان مردم را تهدید می‌کند

‌می‌متالز - بخشدار مرکزی شهرستان قزوین گفت: فعالیت غیراستاندارد معادن در سطح بخش و تردد کامیون‌های معادن جان مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش می‌متالز، احمد جوانمردی در بازدید از سه معدن فعال در مسیر روستا‌های امامزاده اباذر و دستجرد علیا که با حضور رپیس پلیس راه روستایی استان، نماینده صمت و معاون عمرانی فرماندار صورت گرفت اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از معادن موجود در بخش بدون رعایت استاندارد‌های لازم موجب بروز آلودگی هوا، تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و آسیب زدن به زیرساخت‌ها و جاده‌ها شده است.

جوانمردی افزود: وضعیت راه روستای دستجرد علیا با توجه به فعالیت معدن منطقه مناسب نیست و با توجه به عرض کم جاده، کوهستانی بودن مسیر و تردد تعداد بالای کامیون‌های معادن، جان مردم به شدت در خطر است

فعالیت غیر استاندارد معادن در بخش مرکزی سلامت و جان مردم را تهدید می‌کند

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین بیان کرد: باید در اسرع وقت نسبت به ادامه فعالیت، تعطیلی معدن و یا کاهش حجم فعالیت آن‌ها تصمیم گیری شود؛ و‌ی گفت: صاحبان این معادن بیش از ۱۷ سال است که درحال برداشت مواد معدنی و فعالیت در اراضی روستای دستجرد علیا هستند، اما تا کنون هیچ گونه اقدام مثبتی در جهت تعریض، بهسازی و نگهداری از مسیر تردد کامیون‌های معدن انجام نداده اند، در حالی که بر اساس قانون معادن، نگهداری از راه دسترسی بر عهده بهره بردار معادن است.

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین یادآورشد: به همین منظور در بازدید از معادن بخش درصددیم با شناسایی مشکلات برای ارایه راهکار و حل مشکلات معادن اقدام کنیم.

فعالیت غیر استاندارد معادن در بخش مرکزی سلامت و جان مردم را تهدید می‌کند

جوانمردی اظهارداشت: در این بازدید تصمیم گرفته شد کامیون‌ها بعد از بارگیری برای تردد از مسیر جایگزین استفاده کنند و فقط زمانی که کامیون‌ها خالی است امکان استفاده از مسیر قبلی به سمت معدن را داشته باشند.

وی بیان کرد: این تصمیم به صورت موقت گرفته شده و کارشناسی‌های دقیق‌تر برای حل مشکلات اساسی معدن در آینده اتخاذ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده