تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۰۳۸۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعطیلی شرکتی در منوجان که مواد مورد نیازش در کرمان تولید می‌شود!

‌می‌متالز - مقبلی گفت: به علت کمبود سیمان و اختصاص ندادن سهمیه آن، شرکت معادن فاریاب منوجان تعطیل شد و کارگران به مرخصی اجباری فرستاده شده اند.

به گزارش می‌متالز، مقبلی، معاون معدنی اداره کل صمت جنوب کرمان گفت: به علت کمبود سیمان و اختصاص ندادن سهمیه آن، شرکت معادن فاریاب منوجان تعطیل و کارگران به مرخصی اجباری فرستاده شده اند.

او افزود: هیات رئیسه شرکت معادن فاریاب منوجان خواستار کاهش و یا حذف تعرفه گمرکی و نیز کاهش بهره مالکانه دولت شده اند که رایزنی‌هایی در خصوص رفع مشکلات شرکت از سوی اداره کل صمت جنوب کرمان در حال انجام است.

محمودی، فرماندار منوجان در جلسه با جمعی از کارگران گفت: کارگران بدون تحصن و تجمع و از طرق قانونی در اداره کار و قوه قضائیه حق و حقوق خود را پیگیری کنند.

او افزود: ما در این زمینه اقدامات لازم را از طریق استانداری، اداره کل کار و صمت جنوب کرمان پیگیری خواهیم کرد.

محمودی گفت: نوبخت مدیرعامل شرکت معادن فاریاب از سمت خود استعفا داده است و علیمحمدی رئیس هیئت مدیره شرکت با توجه به اتمام قرارداد کارگران اعلام کرده بعد از رفع مشکلات موجود، فعالیت معدن را از سر خواهد گرفت.

محمودی، عضو شورای کارگری شرکت معادن آسمینون در خصوص تعطیلی و مشکلات کارگران گفت: شرکت معادن آسمینون تعطیل شده و با وجود حضور کارگران در محل کار با در بسته شرکت مواجه شده اند.

او افزود: رئیس هیئت مدیره معدن اعلام کرده حق و حقوق ۲ ماه و بخشی از عیدی کارگران را که باقی مانده تا اردیبهشت تسویه خواهد کرد و بعد از رفع مشکلات با کارگران مورد نیاز، قرارداد جدید بسته خواهد شد.

محمودی موضوع تعطیلی معدن به خاطر کمبود سیمان را نادرست خواند و گفت: حدود ٦٠ درصد از کارگران در معادن روباز کار می‌کنند که نیازی به سیمان وجود ندارد و روند تولید و استخراج می‌تواند ادامه یابد.

او افزود: از مسوولان قضایی، اداره کار و صمت جنوب کرمان خواست به مشکلات معدن و کارگران رسیدگی کنند.

در شرکت معادن آسمینون منوجان بیش از هزار و۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند که با تعطیلی آن اقتصاد خانواده‌های زیادی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

کارخانه سیمان کرمان به عنوان اولین تولید کننده سیمان در منطقه جنوب شرق کشور، انواع مختلف سیمان را تولید می‌کند و از نظر تنوع تولید و کیفیت محصول در صدر جدول تولیدکنندگان سیمان کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده