تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۲۰۴۱۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صمت کرمان:

واسطه‌ها اصلی‌ترین نقش را در کمبود سیمان کرمان دارند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: انبار‌ها پس خروج از کارخانه باید رصد و مشکل سیمان رفع شود، زیرا در کمبود سیمان، واسطه‌های بین راهی نقش اصلی را بازی می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی نژاد روز دوشنبه در نشست با تولیدکنندگان سیمان استان کرمان افزود: همه تولید را می‌بینند، اما مشکل در سیستم توزیع است و از کارخانه تا توزیع کنندگان خرد باید به صورت دقیق بررسی شود.

وی با اشاره به ۲ علت تعطیلی کارخانه سیمان هرمزگان و قطعی گاز اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید سیمان تغییر چندانی نداشته، اما سیمان در بازار کاهش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ورود دولت به حوزه یک کالا، تولیدکننده و توزیع کننده را دچار چالش می‌کند لذا بهتر است تولید سیمان به این سمت نرود.

وی اضافه کرد: شبکه توزیع، مرغ را از مرغداری دریافت و به جای بازار کرمان به استان‌های همجوار و در قطعه فروشی عرضه می‌کرد لذا ۸۰ درصد مشکل مرغ استان کرمان در شبکه توزیع بود.

حسینی نژاد افزود: دادستانی مرغ تولید کننده را به علت نگه داشتن بیش از مدت قانونی مصادره و به بازار عرضه کرد، اما نگاه اخلال در نظام اقتصادی، به حوزه تولید استان آسیب وارد می‌کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده