تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۰۶۹۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس امور معادن صمت بوشهر:

سرمایه‌گذاری در معادن استان بوشهر ۳۰۹ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری در معادن استان بوشهر ۳۰۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، رشید مرادی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه معادن در استان بوشهر و بهره‌برداری از آن تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است و شاهد افزایش فعالیت‌ها هستیم.

وی به افزایش استقبال برای فعالیت در حوزه معادن استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان بوشهر در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن با افزایش ۳۰۹ درصدی روبرو بوده است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در سال گذشته ۱۳ فقره پروانه بهره برداری معدنی با پیش بینی هزینه سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲ نفر در استان صادر شد.

وی با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی تعداد پرونده‌های بهره برداری معدنی در استان طی سال گذشته اضافه کرد: در زمینه اشتغال معادن جدیدی استان نیز شاهد افزایش ۴۹ درصدی هستیم.

رشیدی میزان افزایش پروانه‌های اکتشاف در سال گذشته را ۱۰۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: در بخش اجازه برداشت نیز شاهد رشد ۴۶ درصدی هستیم.

وی از افزایش ۹۵ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۶۸ میلیارد ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن در استان وصول شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده