تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۴۰۳۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیوست تأمین نیروی انسانی بومی در فعالیت صنایع و معادن استان بوشهر لحاظ شود

‌می‌متالز - استاندار بوشهر گفت: پیوست تأمین نیروی انسانی بومی با اولویت مناطق پیرامونی به‌ویژه جامعه روستایی در قرارداد‌های سرمایه‌گذاران در عرصه صنایع و معادن استان بوشهر لحاظ شود.

به گزارش می‌متالز، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز نشست شورای معادن استان بوشهر با بیان اینکه صنایع باید مسوولیت‌های اجتماعی خود در اشتغال نیرو‌های بومی محل استقرار صنایع اجرا کنند اظهار داشت: در سفر اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اختصاص ۳ تا ۵ درصد درآمد صنایع پتروشیمی در راستای مسوولیت‌های اجتماعی به‌صورت قانونی برای برطرف شدن مشکلات مناطق پیرامونی ارائه شد.

وی با اشاره به قانون اختصاص یک درصد از فروش صنایع معادن برای جبران خسارت در مناطق استقرار معدن گفت: تحقق این قانون در مناطق مختلف استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

استاندار بوشهر باتأکید بر تأمین نیروی انسانی معادن از مناطق اطراف استقرار معادن تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون سه کارخانه بزرگ سیمان در نقاط مختلف استان بوشهر فعال است، آیا در تأمین نیروی انسانی از نقاط پیرامونی محل استقرار این کارخانه‌ها استفاده شده است.

محمدی‌زاده تأمین نیروی انسانی بومی در صنایع معادن استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: باید پیوست تأمین نیروی انسانی بومی با اولویت مناطق پیرامونی به‌ویژه جامعه روستایی در قرارداد‌های سرمایه‌گذاران در عرصه صنایع و معادن استان بوشهر لحاظ شود.

وی توجه به نصب فیلتر در صنایع برای جلوگیری از آلودگی و آلایندگی زیست محیطی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: همه صنایع از جمله معادن باید راهکار‌های لازم در جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در فعالیت کارخانه‌ها و معادن مورد توجه قرار دهند.

استاندار بوشهر استفاده از نیرو‌های بومی در صنایع، معادن و پرورش آبزیان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید ساز و کار لازم در تأمین نیروی مورد نیاز صنایع، معادن و پرورش‌دهنده آبزیان از جمله میگو برای ایجاد اشتغال ساکنان مناطق پیرامونی این صنایع تهیه و عملیاتی شود.

محمدی‌زاده حل مشکلات صاحبان معادن در نشست‌های تخصصی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: اگر اختلافات و مشکلاتی در فعالیت سرمایه‌گذاران در امور معدنی قرار دارد باید راهکار‌های لازم در نشست‌های تخصصی ارائه شود.

یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت در مناطق استقرار معدن اختصاص دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه صاحبان معادن بهره‌بردار هستند خاطر نشان کرد: استان بوشهر در بخش ذخایر معدنی از ظرفیت بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار و بیش از ۱۶۰ معدن در استان بوشهر فعال است.

سید حسین حسینی با اشاره به اینکه حل مشکلات سرمایه‌گذاران در عرصه معادن و صنایع معدنی تصریح کرد: برخی معادن در استان بوشهر فعال نیست که اخطار لازم به سرمایه‌گذاران داده شده که در صورت فعال نشدن از طریق مزایده واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت در مناطق استقرار معدن اختصاص دارد خاطر نشان کرد: وصول حقوق دولتی در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال بود که ۵.۲ میلیارد ریال آن پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا سال گذشته از ۶۹ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال حقوق دولتی معادن استان بوشهر ۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

حسینی افزود: امسال در وصول ۹۱ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال از حقوق دولتی ۲۰ میلیارد ریال آن معادل ۲۰ درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده