تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۴۰۸۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره‌برداران واحد‌های معدنی غیرفعال بوشهر اخطار گرفتند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: به بهره‌برداران واحد‌های معدنی غیرفعال این استان اخطار لازم داده شده تا در صورت فعال نشدن، این واحد‌ها از طریق مزایده عمومی واگذار شوند.

به گزارش می‌متالز، سید حسین حسینی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طبق وضعیت موجود تا پایان آبان ماه سال جاری ۲۴۵ فقره معدن با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۶۷۲ میلیارد ریال در زمینه استخراج انواع مواد معدنی (سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ آهک، واریزه کوهی، دولومیت و...) در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ۲۴۵ معدن استان بوشهر ۱۴۳ فقره معدن با سرمایه‌گذاری ۹۲۵ میلیارد ریال و با اشتغال ۹۴۹ نفر در استان فعال هستند که بیشترین معادن در شهرستان دشتی قرار دارد.

حسینی با اشاره به نحوه اجرای بند (۵) ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه (اختصاص تا یک درصد قیمت فروش معادن و فعالیت‌های معدنی که دراثر فعالیت آن‌ها خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی وارد شده) عنوان کرد: در مواردی که به دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی، خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن‌ها برسد، علاوه بر عوارض آلایندگی، با تصویب شورای معادن استان تا یک‌درصد فروش آن‌ها به جبران خسارت‌های یاد شده تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: بخشی از این جبران خسارت نیز در صورت وارد شدن آسیب‌های عمومی به فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی نیاز منطقه اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

عناوین برگزیده