تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۴۰۳۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مسوولیت‌های اجتماعی از سوی صاحبان صنایع و معادن استان بوشهر اجرا شود

‌می‌متالز - نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی باتأکید بر نصب تجهیزات برای جلوگیری از آلایندگی‌ها در کارخانه‌های سیمان استان بوشهر گفت: مسوولیت‌های اجتماعی از سوی صاحبان صنایع و معادن استان بوشهر اجرا شود.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم رضایی ظهر امروز در نشست شورای معادن استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم دشتستان وجود معادن در حوزه‌های گوناگون است اظهار داشت: اکنون معادن گوناگونی در بخش‌ها تولید مصالح ساختمانی از جمله سیمان، گچ و سنگ در نقاط دشتستان فعال است.

وی با اشاره به فعال بودن ۳ کارخانه سیمان در استان بوشهر تصریح کرد: کارخانه‌های سیمان در دشتستان، دشتی و کنگان مستقر است و نقش مهمی در تولید، اشتغال و صادرات دارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی مشکلات زیست محیطی و آلایندگی کارخانه سیمان دشتستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: مردم ساکن در نقاط پیرامونی این کارخانه با مشکلات آلایندگی مواجه هستند که باید راهکار‌های لازم برای جلوگیری از آلودگی این کارخانه‌ها تدوین و اجرا شود.

رضایی نصب فیلتر و تجهیزات نوین برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان دشتستان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مردم ساکن در اطراف این کارخانه از آلودگی این کارخانه شکایت دارند که باید به مطالبات مردم توجه شود.

وی با اشاره به اینکه روستا‌های اطراف کارخانه سیمان دشتستان از محصول خرما خود به سبب آثار آلایندگی این کارخانه استفاده نمی‌کنند افزود: باید مسوولان کارخانه سیمان دشتستان پاسخگوی دغدغه مردم و تحقق مطالبات آنان باشند.

نماینده دشتستان در مجلس با تأکید بر عملیاتی شدن راهکار قانونی اضافه کرد: مسوولیت‌های اجتماعی از سوی صاحبان صنایع و معادن استان بوشهر برای تحقق مطالبات مردم و رفع دغدغه آنان باید اجرا شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده