تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۰۳۸۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار دشتستان مطرح کرد:

بی‌توجهی کارخانه سیمان دشتستان به مسوولیت‌های اجتماعی

‌می‌متالز - فرماندار دشتستان گفت: کارخانه سیمان دشتستان، از مهم‌ترین صنایع مستقر در شهرستان است، اما این مجموعه تا کنون به تعهدات خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی عمل نکرده است.

به گزارش می‌متالز، احمد بنافی دوشنبه اول خرداد در نشست با اصحاب رسانه در یکسالگی انتصاب خود در سمت فرماندار دشتستان اظهار کرد: سیمان دشتستان و صنایع مستقر در شهرستان مثل نفت نرگسی موظف به عمل به تعهدات خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: آلودگی هوا و سهم ۴۵۰ نفری نیروی انسانی رویکرد قابل قبولی برای کارخانه سیمان دشتستان نیست و در صورت ادامه این روند و عمل نکردن به تعهدات در راستای احقاق حقوق مردم شهرستان از ابزار‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان دشتستان عنوان کرد: سال گذشته هیات مدیره کارخانه سیمان دشتستان مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار از تعهدات مسوولیت‌های اجتماعی پرداخت کرده است و برای امسال نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که این مبالغ در مقابل حق قانونی شهرستان بسیار ناچیز است.

بنافی خاطر نشان کرد: سال گذشته در شرایطی که شهرستان در اکثر حوزه‌ها و هم چنین فضای سیاسی دچار التهاب بود و نیرو‌های انقلاب و مردم شهرستان دغدغه مندی‌های زیادی را نسبت به مسائل شهرستان داشتند این مسوولیت را پذیرفتم همه اقشار برای منافع شهرستان باید کنار هم باشیم و تلاش کنیم نقد‌ها منصفانه و اخلاق مدارانه و به دور از نگاه سیاسی باشد.

وی تصریح: در حوزه عمرانی دفتر فنی را مامور نظارت متراکم بر پروژه‌ها کردیم و هر پروژه‌های که مشکل رعایت نکردن استاندارد‌ها را داشت متوقف و مدیر مربوطه را احضار کردیم.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان از مهم‌ترین شهرستان‌های استان در حوزه سیاسی و امنیتی است، تاکید کرد: همدلی و هم افزایی را سر لوحه کار خود رد حوزه سیاسی و امنیتی شهرستان قرار دادیم و در این مدت با مشورت از اقشار مختلف از جمله نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و استفاده از ظرفیت شورا‌ها و دهیاری‌ها سعی کردیم فضای شهرستان را آرام و بدون التهاب نگه داریم.

بنافی گفت: منش فرمانداری دشتستان این بوده که به دور از سیاسی کاری و با حضور بین مردم محلات و دیدار‌های حضوری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی با مردم ارتباط مستمر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با شناسایی مسائل اساسی شهرستان و سیاست ورزی در شرایط حساس سعی کردیم در راستای مشکلات اساسی شهرستان از جمله آب شهرستان قبل از وقوع بحران آمادگی داشته باشیم.
در حوزه امنیت و قضایی شهرستان در حال احداث یک کلانتری جدید هستیم و در پشتیبانی از دستگاه قضا با راه اندازی دادگاه بوشکان مطالبه مردمی را به سرانجام رساندیم و همچنین با مدیریت هوشمند در اغتشاشات کمترین آسیب‌ها و کم‌ترین برخورد‌ها را صورت گرفت.

فرماندار دشتستان اظهار کرد: در بخش پروژه‌های عمرانی در هفته دولت ۱۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیارد تومان داشتیم در بخش اعتبارت تملک دارایی نیز ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۲۷۴ میلیارد آن محقق شده است در بخش اعتبارات ارزش افزوده بیش از هشت میلیارد تومان به شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان پرداخت شد.

بنافی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای ۱۹۸ روستا و آبادی است که ۱۰۸ روستا دارای دهیاری و ۹۰ روستا فاقد دهیاری هستند، گفت: در راستای توزیع عادلانه اعتبارات و توزیع عدالت در همه بخش‌ها با بازدید مستمر و با نگاه کارشناسی و کار جهادی توانستیم برای هر شهر و روستا یک سند تدوین کنیم.

وی تاکید کرد: تدوین نظام مسائل شهرستان در حال پیگیری است و برای آن افق ۴ ساله در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان از لحاظ امکانات جایگاه مناسبی را در استان داریم و از متوسط ملی و استانی بالاتر هستیم، ولی در حال حاضر در بخش نیروی انسانی ما ۷۵ نیروی متخصص داریم و ۵۲ پزشک عمومی نیز شناسایی شده، ولی با کمبود نیروی متخصص برای بیمارستان روبه‌رو هستیم که در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.

فرماندار دشتستان گفت: بیمارستان شهید گنجی از لحاظ کمی و کیفی رنج می‌برد که دراین راستا برای توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و فاز دوم مجموعه اورژانس در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

بنافی ادامه داد: با اتمام بیمارستان ۱۷ شهریور و مراکز خصوصی از جمله بیمارستان خصوصی ابن سینا و آزمایشگاه‌ها و مراکز جامع سلامت در بخش‌های آبپخش، وحدتیه و رودفاریاب مشکل کمبود فضای درمانی شهرستان نیز مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: در بخش راهداری با یک افق ۴ ساله و برنامه ریزی‌های مفصل پروژه‌های جدیدی در حال انجام است که آینده راه شهرستان را متحول خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده