تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۵۴۶۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بازار سیاه در پی افزایش صادرات

بازهم سیمان در بوشهر نایاب شد

‌می‌متالز - هرچند انتظار می‌رفت با عرضه سیمان در قالب بورس، شاهد تنظیم قیمت این محصول و جلوگیری از دلال بازی باشیم، اما کارخانه سیمان دشتستان هنوز نتوانسته تعهدات کالایی خود در بورس که مربوط به نیمه دوم اسفند بوده را اجرایی کند و در این شرایط صادرات توجیه پذیر نیست.

به گزارش می‌متالز، حدود دو هفته است بوشهری‌ها برای تهیه سیمان در بوشهر دچار سردرگمی شده اند.

این وضعیت باعث شکل گیری بازار سیاه سیمان شده که قیمت آن در بازار سیاه به بالای ۵۰ هزارتومان رسیده است.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار گفت: صادرات سیمان دشتستان و از مدار خارج شدن سیمان‌مند دشتی برای تعمیرات باعث کمیاب شدن سیمان در بازار بوشهر شده است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته وقتی یکی از این دو کارخانه غیرفعال می‌شد، برای تامین نیاز بازار داخلی صادرات متوقف می‌گردید، اما از ابتدای سال کارخانه سیمان دشتستان طی دو مرحله ۷۰ هزارتن سیمان صادر کرده است.

به گفته وی، هرچند انتظار می‌رفت با عرضه سیمان در قالب بورس، شاهد تنظیم قیمت این محصول و جلوگیری از دلال بازی باشیم، اما کارخانه سیمان دشتستان هنوز نتوانسته تعهدات کالایی خود در بورس که مربوط به نیمه دوم اسفند بوده را اجرایی کند و در این شرایط صادرات توجیه پذیر نیست.

پیگیری‌های میدانی خبرنگار «خلیج فارس» از مصالح فروشی‌های بوشهر نیز تایید می‌کند که طی دو هفته اخیر سیمان عرضه نمی‌شود و این موضوع افرادی که درگیر ساخت و ساز هستند را دچار دردسر کرده است.

انتظار می‌رود مسوولان استانی از ابزار‌های نظارتی شان برای تنظیم بازار مصالح ساختمانی بهره برده تا کارخانه‌های سیمان ملزم به تامین نیاز بازار استان و سپس عرضه محصول شوند.

منبع: خلیج فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده