تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۴۳۱۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی در کشور توسعه می‌یابد

می متالز - مجری طرح‌های زیربنایی معادن کشور با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های دسترسی به معادن گفت: استخراج، توسعه صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی در کشور توسعه می‌یابد

به گزارش می متالز، داریوش دیودیده  در بررسی وضعیت معادن استان بوشهر در دشتی با تاکید بر توجه به توسعه زیرساخت‌های  دسترسی به معادن اظهار داشت: جایگاه استخراج مواد معدنی و صادرات محصولات معدنی این استان در کشور بسیار مهم است.

وی، برق‌رسانی و راهسازی را یکی از نیازهای مهم زیرساختی معادن دانست و تاکید کرد: برای استخراج معادن وجود زیرساخت‌ها مانند برق‌رسانی و راهسازی یکی از ضروریات است که در این راستا اقدامات مهمی در مناطق معدنی دشتی، دشتستان و تنگستان انجام شده است.

مجری طرح ایجاد زیربنا در معادن و مناطق معدنی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی در معادن استان خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها 30 میلیارد تومان تصویب شده که بر اساس برنامه زمانبندی این طرح‌ها اجرا و تکمیل می‌شود.

دیودیده، توسعه صنایع فرآوری مواد معدنی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: استخراج، توسعه صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی یکی از برنامه‌های مهم است که در این راستا پیشنهادات مسئولان و نمایندگان استان بوشهر در جلسه ویژه‌ و تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از تدوین منسجم و مشخص برنامه میان و بلند مدت برای استخراج  فرآوری و توسعه صادرات مواد معدنی در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: معادن استان بوشهر جایگاه مهمی در کشور دارد که با تدوین برنامه مورد نظر بتواند در توسعه صادرات و تامین منابع و نیازهای داخلی کشور نقش ایفا کند.

عناوین برگزیده