تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۹۱۹۱۲
سرویس خبر : انرژی

توسعه اقتصادی با آغاز پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اکتشاف گاز در جهرم

‌می‌متالز - با تصویب وزارت نفت برای پروژه اکتشاف گاز ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که نشان از عظمت این پروژه دارد. این امر می‌تواند در اقتصاد و توسعه شهرستان بسیار موثر باشد.

به گزارش می‌متالز، دکتر محمدرضا رضایی کوچی نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت:

خوشبختانه در شهرستان جهرم، همه مسوولین یک صدای واحد برای انجام خدمت هستند و باید در فضای همدلی به پیشرفت شهرستان کمک کنیم. اتحاد همه مسوولین شهرستان نتایج مثبتی برای شهرستان داشته است.

خوشبختانه در جلسه سران قوا، اتصال شهرستان‌های جهرم و خفر از طریق خط ریلی شیراز به بوشهر به شبکه سراسری راه آهن کشور تصویب شده و منابع مالی آن مشخص شده است و هم‌اکنون قطعه اول به طول سی کیلومتر با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است و پروژه عمرانی بقیه قطعات نیز به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

در هفته گذشته گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم افتتاح شد. هم‌اکنون می‌توان کالا‌ها و محصولات تمام نقاط کشور را از کمرگ جهرم صادر و از تمام نقاط جهان کالا به این کمرگ وارد کرد.

در مسیر توسعه شهرستان جهرم شاهد ارتقای فرودگاه شهدای جهرم به فرودگاه بین المللی بودیم و خوشبختانه با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد ریال پروژه تطویل، تعریض و بهسازی باند فرودگاه جهرم نیز در حال انجام است تا پس از انجام پروژه، شاهد شروع پرواز‌های بین‌المللی و در نخستین گام پرواز به عتبات عالیات و شهر کربلا باشیم.

در راستای بهسازی و زیباسازی ورودی شهر جهرم، مطالعات و طراحی زیرگذر و میدان ورودی جهرم در مجاورت دانشگاه آزاد جهرم صورت گرفت؛ که با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد ریالی این پروژه هم‌اکنون در حال انجام است و امیدواریم این پروژه تا دهه فجر سال آینده افتتاح شود تا شاهد ورودی در شأن شهر جهرم باشیم.

توسعه و پیشرفت هر سرزمینی وابسته به آب پایدار است. آب‌رسانی به شهرستان جهرم از سد سلمان فارس تا ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه صورت گرفته و به زودی تمام مخازن آب جهرم به این شبکه متصل خواهد شد.

در راستای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی، شاهد آغاز پروژه مجتمع کشت بافت خرما در جهرم با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال بودیم که این امر باعث ایجاد ارزش افزوده برای خرمای جهرم خواهد شد؛ و خبر خوبی که برای مردم شهرستان جهرم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دارم اینکه با موافقت وزارت نفت، شاهد آغاز پروژه اکتشاف گاز در شهرستان جهرم هستیم و هم‌اکنون پروژه دسترسی به مسیر محل اکتشاف گاز توسط وزارت نفت در حال انجام است.

با تصویب وزارت نفت برای پروژه اکتشاف گاز ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که نشان از عظمت این پروژه دارد. این امر می‌تواند در اقتصاد و توسعه شهرستان بسیار موثر باشد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

عناوین برگزیده