به گزارش میمتالز، باتری گرانترین جزء در خودروهای الکتریکی است که با کاهش قیمت مواجه است و فشار هزینههای عمده بر خودروسازان را کاهش میدهد. شرکت کانتمپ که تسلا، نیو و فولکسواگن را از بزرگترین مشتریان خود میداند، تخفیفهای هدفمندی را ارائه میکند.
این شرکت برای مثال یک تخفیف هفتدرصدی را برای تولیدکننده خودروهای برقی چینی در ژانویه ارائه کرد و همچنین در حال مذاکره با عرضهکنندگان مواد خام برای کاهش قیمتهاست. قیمت باتری در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته بود. قیمت کربنات لیتیوم در ماه نوامبر در چین به ۵۹۷هزار و ۵۰۰ یوان (۱۱۶هزار و ۳۱۸ دلار سنگاپور) در هر تن رسید. از آن زمان، اما به ۴۲۵هزار یوان در تن کاهش یافته که تقریبا ۳۰درصد نسبت به اوج کاهش یافته است. چین در ابتدای سال جاری به یارانه ملی بیش از یک دههای برای خرید خودروهای برقی پایان داد. مدت کوتاهی پس از آن، خودروسازان از جمله تسلا شروع به ارائه تخفیف برای افزایش تقاضا و دفاع از سهم خود در بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان کردند. بر اساس گزارش رویترز، تسلا در ماه ژانویه قیمت خودروهای پرفروش مدل سه و مدل Y خود را تا ۱۴درصد کاهش داد و تحلیلگران آن را جنگ قیمتی در بازار خودروهای برقی چین دانستند. براساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودروهای انرژی نو، در ژانویه پس از رشد ۹۰درصدی ۳/ ۶درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.
منبع: دنیای اقتصاد