تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۹۳۱۱۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا:

واردات خودرو‌های دست دوم التهاب بازار را کاهش می‌دهد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:با واردات خودرو‌های دست دوم خارجی ناترازی بازار خودرو از بین می‌رود و تعداد خودرو‌های وارداتی افزایش خواهد یافت در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر واردات انواع کشنده‌ها، خودرو‌های سنگین، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، ون‌ها و خودرو‌های سواری تا عمر ۵ سال، گفت: با این مصوبه عرضه خودرو افزایش می‌یابد در نتیجه از یکسو قیمت‌ها منطقی می‌شود و بازار ساماندهی خواهد شد و از سوی دیگر خودروسازان داخلی برای رقابت با خودرو‌های وارداتی ناچار می‌شوند که کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با واردات خودرو‌های دست دوم ناترازی بازار خودرو از بین می‌رود و تعداد خودرو‌های وارداتی افزایش خواهد یافت در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

وی همچنین درباره مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق درباره الزام خودروسازان به عرضه خودرو از طریق بورس کالا، افزود: براساس این مصوبه ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت خودروی عرضه شده در بورس و بهای تمام شده آن به همراه سود منطقی، باید در حوزه حمل و نقل هزینه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: با مصوبه مذکور از مهندسی و مدیریت خودروسازان در عرضه خودرو در بورس جلوگیری می‌شود در واقع انگیزه خودروسازان برای افزایش عرضه خودرو در بورس افزایش می‌یابد که با تحقق این مهم قیمت‌ها منطقی می‌شود و انگیزه دلالان برای ورود به بازار خودرو کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده