تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۹۳۳۰۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

پاسخ به گزارش روزنامه جهان صنعت با عنوان «مسکن‌های مقطعی بلای جان تولید»

‌می‌متالز - در پی انتشار مطلبی با عنوان «مسکن‌های مقطعی بلای جان تولید» در روزنامه جهان صنعت، مرکز ارتباطات وزارت صمت جوابیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش می‌متالز، نظر به درج گزارشی با عنوان «مسکن‌های مقطعی بلای جان تولید» در روزنامه جهان صنعت، لازم به یادآوری است نگاهی به آرشیو این روزنامه در نگارش گزارش‌هایی با محوریت واردات خودرو و لزوم ادامه آن و همچنین لزوم واردات مجدد خودرو در سنوات گذشته نشان از سیاست زدگی گزارش‌های این رسانه با موضوع انتقاد از واردات خودرو دارد.

در حالی که این روزنامه در گزارش‌ها و مطالب متعددی در سنوات گذشته از جمله مطالبی با عناوین «واردات خودرو؛ فرصت یا تهدید»، «واردات خودرو متوقف شد»، «واردات خودرو امسال منتفی است» و چندین و چند مطلب مشابه دیگر بر لزوم ادامه واردات خودرو (در زمان متوقف شدن واردات) و لزوم برقراری مجدد روند واردات خودرو تاکید کرده و آن را لازمه تنظیم بازار، پیشرفت تولیدکننده داخلی با رقابت و همچنین تامین نیاز داخلی دانسته، اما اخیرا بعد از اقدام دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت در آزادسازی واردات، به عنوان منتقد دست به انتشار مطالبی در نقد واردات خودرو می‌زند.

این رویه بیانگر برخورد‌های سیاسی و منفعت طلبانه آن رسانه در موضوعی مانند واردات خودرو است و نشان می‌دهد که هرگاه منافع گردانندگان این رسانه و حامیان آنان در واردات خودرو باشد، آن‌ها حامی واردات و هرگاه منافع آن‌ها با واردات به خطر بیفتد، منتقد واردات خواهند بود؛ لذا به مسئولان آن رسانه محترم توصیه می‌شود در اتخاذ سیاست‌های رسانه‌ای منفعت مردم را در نظر گرفته و دست از بازی‌های سیاسی برداشته و در جهت تامین منافع مردم حرکت کنند. امروز واردات خودرو با هدف تنظیم بازار و رفع نیاز داخل صورت می‌گیرد و منفعت آن جز برای مردم نیست و نخواهد بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده