تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۹۳۶۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

به وارد کننده سنگ آهن تبدیل شده‌ایم

‌می‌متالز - رئیس مرکز متخصصین صنعت فولاد گفت: باید رویکرد تفکری را هم تغییر دهیم و باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم تا در آینده صنعت درخشانی از فولاد داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، احسان ظفری، درباره پیش بینی افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی حقوق دولتی معادن در بوده سال آینده اظهار کرد: زمانی که ما نتوانستیم تعادل را در زنجیره فولاد برقرار کنیم، باید منتظر عواقب آن نیز باشیم.

وی گفت: تمام سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت صنایع بالادستی سوق داده ایم در حالی که باز هم از این موضوع نتوانستیم به درستی استفاده کنیم.

رئیس مرکز متخصصین صنعت فولاد با اشاره به میزان ذخایر معدنی ایران، تصریح کرد: در حال حاضر ایران ۱٫۲ درصد ذخایر معدنی دنیا را در اختیاردارد، ولی هیچ خروجی مثبتی نداشته است. چرا با وجود این ذخایر باید به نقطه کمبود سنگ آهن برسیم؟

ظفری با تاکید بر اصلاح اشتباهات گذشته، خاطرشان کرد: در حال حاضر به وارد کننده سنگ آهن تبدیل شده ایم و نهایتا تا ۲۰ سال آینده از این ماده معدنی برخوردار خواهیم بود.

این فعال صنعت فولاد بیان کرد: باید مطالعاتی با استفاده از بدنه هر بخش با توجه به متخصصینی که در زنجیره وجود دارد، صورت پذیرد. در این راستا، قانونگذار حرف‌ها و مشکلات موجود را بشنود و اگر بر خلاف قانون بود، حذف شود.

وی در پایان با اشاره به عدم استفاده از نظرات نخبگان در عرصه‌های مختلف، گفت: باید رویکرد فکری را هم تغییر دهیم و از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم تا در آینده صنعت درخشانی از فولاد داشته باشیم.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده