تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۹۳۷۸۰
سرویس خبر : محیط زیست

سازمان محیط زیست مخالف احداث کارخانه سرب در کاشان است

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه سازمان محیط زیست مخالف احداث کارخانه سرب در کاشان است، گفت: مساعدت لازم با جابه‌جایی واحد تولیدی صورت می‌پذیرد.

به گزارش می‌متالز، محمدشریف زارعی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اشاره طرح موضوع کارخانه سرب در کاشان، اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی از سوی مسئولان مختلف در این زمینه صورت گرفت و دستگاه‌های مرتبط پای کار آمدند.

وی ضمن اشاره به بررسی دستگاه‌های مرتبط نظیر محیط زیست، بهداشت و ... افزود: برخی اظهارات از سوی مردم و در فضای مجازی نقل قول می‌شد، اما مراحل قانونی بدون توجه به اظهارات در محافل مختلف طی شد.

فرماندار شهرستان کاشان ابراز داشت: شرکتی که متقاضی احداث کارخانه سرب در کاشان بوده در کیلومتر ۱۸ کاشان - قم واقع شده در حالی که محل احداث این کارخانه قبلا کارخانه تولید پشم سنگ بوده و سال ۹۹ این محل را خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه اون مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست اقدام به نصب برخی تجهیزات می‌کند، گفت: این واحد خارج از شهرک‌های صنعتی واقع شده و لذا در سامانه جامع محیط زیست با احداث این کارخانه مخالفت شده است.

زارعی تصریح کرد: موضوع در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان اصفهان مورد بررسی قرار می‌دهد و با اعمال برخی شرایط مقرر شده که با شرکت مذکور مساعدت شود و از این رو این مهم مستندی از سوی شرکت مذکور بوده که فرمانداری در این خصوص مکاتباتی را داشته است.

وی با بیان اینکه مکاتبات با اداره کل صمت استان اصفهان صورت می‌گیرد، تاکید کرد: اداره کل محیط زیست استان اصفهان با احداث کارخانه سرب در کاشان در محل مذکور مخالفت کرده است و در نهایت جمع‌بندی بر این است که اداره کل حفاظت محیط زیست اقدام به بازدید میدانی کرده است.

فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه با بررسی صورت گرفته احداث این کارخانه مورد تایید سازمان محیط زیست نیست، افزود: در صورت استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در موارد خاص انتشار ذرات قابل چشم‌پوششی نیست.

وی با بیان اینکه از این واحد پایش ۲۴ ساعته امکان‌پذیر نیست، ابراز داشت: استقرار این واحد در کاشان خلاف مقررات است و پیگیری‌های متعددی نیز در این زمینه صورت گرفته است و به نظر می‌رسد احداث کارخانه سرب به نقطه پایانی رسیده باشد.

زارعی با بیان اینکه ضمانت لازم در زمینه عدم‌راه‌اندازی کارخانه سرب در کاشان در حال اتخاذ است، گفت: مساعدت لازم با صاحبان کارخانه سرب صورت می‌گیرد تا در نقطه مکانی مناسب اقدام به تولید محصولات مد نظر خود داشته باشند و زمینه جابه‌جایی را فراهم می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده