تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۷
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۹۳۸۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جدی:

تشکیل سازمان بازرگانی تاثیری در ساماندهی بازار و کنترل گرانی‌ها ندارد

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: موضوع تشکیل سازمان بازرگانی از پختگی لازم برخوردار نیست و تاثیری در ساماندهی بازار و منطقی شدن قیمت‌ها ندارد.

به گزارش می‌متالز، علی جدی درباره تشکیل سازمان بازرگانی، گفت: به نظر می‌رسد نمایندگان و کمیسیون صنایع و معادن نظر مثبتی به این موضوع نداشته باشد، زیرا از یک سو نمی‌توان بر سازمان بازرگانی نظارت کند و از سوی دیگر این موضوع با تصمیمات قبلی مانند قانون انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صمت تناقض دارد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل سازمان بازرگانی ذیل ریاست‌جمهوری تاثیری در ساماندهی بازار و کنترل گرانی‌ها ندارد، افزود: پیش از تشکیل این سازمان اصطلاحا دو جزیره وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه فعالیت می‌کرد، اما با تشکیل سازمان بازرگانی، نهاد‌های مرتبط با بازار ۳ جزیره می‌شود.

وی اضافه کرد: با تشکیل سازمان جدید، وزارت جهاد کشاورزی تولیدکننده محصولات کشاورزی، وزارت صمت متولی محصولات صنعتی و سازمان بازرگانی تنظیم‌کننده بازار این دو گروه محصول می‌شود که مسلما در این شرایط کار سخت‌تر خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تشکیل سازمان بازرگانی برای ساماندهی بازار از پختگی لازم برخوردار نیست و تاثیری در ساماندهی بازار و منطقی شدن قیمت‌ها ندارد این اقدامات راه حل اصلی برای رفع مشکلات بازار نیست.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده