تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۹۳۹۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرکل صمت استان کردستان تاکید کرد؛

رونق تجارت خارجی اولویت کاری‌مان است/ سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیاردی ذوب‌آهن در کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه تجارت خارجی این استان در چند ماه اخیر رونق یافته، گفت: رونق تجارت خارجی کردستان اولویت کاری این اداره کل است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در جلسه هماهنگی روابط خارجی استان کردستان، گفت: با ورود دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، روابط خارجی و مراودات حوزه اقتصادی و فرهنگی در حال بهبود و گسترش است

وی با بیان اینکه خوشبختانه تجارت خارجی استان در چند ماه اخیر رونق یافته، ادامه داد: برای تولید صادرات محور باید گام برداریم و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام و ساز و کار فرهنگی برای تولید صادرات محور فراهم شود.

مدیرکل صمت استان کردستان اضافه کرد: در گذشته ۱۲ مورد تفاهم‌نامه برای توسعه مراودات اقتصادی بین ۲ کشور ایران و عراق امضا شده که کمتر از ۲ درصد عملیاتی شد و انتظار می‌رود با پیگیری و برنامه‌ریزی‌های لازم شاهد اجرایی شدن تمامی تفاهم‌نامه‌ها در این حوزه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین آمار صادرات به محصولات کشاورزی با ۵۲ درصد اختصاص دارد که نشان می‌دهد در این بخش می‌توان عملکرد بهتری داشت، یادآور شد: واحد‌های تولیدی باید به سمت تولیدات صادرات محور گام بردارند تا بتوانیم شاهد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی هرچه بهتر در استان باشیم.

خلیقی همچنین تاکید کرد: استان کردستان ظرفیت‌های زیادی در تمامی حوزه‌ها دارد و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مستمر شاهد بالقوه کردن این ظرفیت‌ها به خصوص در حوزه تجارت خارجی باشیم.


سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیاردی ذوب‌آهن اصفهان در کردستان

وی همچنین اعلام کرد که با اجرایی شدن طرح ذوب‌آهن اصفهان در کردستان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، افزود: این طرح در شهرستان دهگلان و در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار اجرایی می‌شود.

مدیرکل صمت استان کردستان افزود: با آغاز به کار این طرح ۶۰۰ نفر مستقیم و ۲۵۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم در استان اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح صرفا بهره‌برداری خام در منطقه مدنظر نیست، یادآور شد: در این تفاهم‌نامه تاکید بر کامل بودن زنجیره ذوب‌آهن در منطقه است.

خلیقی با بیان اینکه خوشبختانه شرکت ذوب‌آهن اصفهان تمام سرمایه‌گذاری طرح را بر عهده گرفته و نیازی به تسهیلات استان نیست، گفت: با توجه به اهمیت طرح هماهنگی و موافقت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود تا پایان هفته مسائل اداری و اجرایی این طرح در استان به اتمام برسد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده