تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۹۳۹۴۷

استفاده از ایده‌های دانش‌بنیان برای مدیریت مصرف آب و برق

‌می‌متالز - وزیر نیرو گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌های بسیار خوب و دستاورد‌هایی داشتند که در این زمینه امیدواریم با بهره‌گیری از این یافته‌ها و تجهیزات بتوانیم گام بلندی در مدیریت مصرف برداریم.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که در دستور کار است، رعایت الگوی مصرف، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف است.

وی افزود: این امر کنار اقدامات فرهنگ‌سازی نیاز به فناوری‌های جدید دارد تا هم مصرف‌کننده بتواند از میزان مصرف خود مطلع باشد و هم ابزار و روش‌های مدیریت مصرف را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه "شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌های بسیار خوب و دستاورد‌هایی داشتند که در این زمینه امیدواریم با بهره‌گیری از این یافته‌ها و تجهیزات بتوانیم گام بلندی در مدیریت مصرف برداریم"، گفت: جلسه امروز به‌منظور بررسی مسائل و موانع رشد شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها در مسیر تأمین تجهیزات تعمیرات و توسعه در صنعت آب و برق بود که جلسه خوبی بود و شرکت‌ها استقبال خوبی از حضور در این جلسه داشتند.

وی ادامه داد: تلاش شد علاوه بر بررسی مسائل و موضوع‌های این شرکت‌ها اتاق فکری برای حل مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت آب و برق داشته باشیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که با بهره‌گیری از توان این شرکت‌ها و با دانش این شرکت‌ها قادر خواهیم بود بسیاری از مسائل و موضوع‌های صنعت آب و برق را حل کنیم.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت آب و برق در ابتدای سال جاری تصویب شد و با بهره‌مندی از حمایت‌های پیش‌بینی‌شده فعالیت این شرکت‌ها تسهیل شده است.

محرابیان ابراز کرد: بر اساس این آیین‌نامه از جمله این حمایت‌ها می‌توان به حمایت‌های مالی اشاره کرد که در این زمینه معافیت مالیاتی و همچنین ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به شرکت‌ها مانند تسهیلات ساخت بار اول در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه "مقرر شده است مسائل و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش آب و برق به‌صورت ویژه بررسی و در جلسات هفتگی مطرح شوند"، گفت: صنعت آب و برق صنعت پرافتخاری است که از ابتدای انقلاب تاکنون دستاورد‌های ارزنده‌ای را کسب کرده و شاخصه‌های ارزشمندی را در مقایسه با کشور‌های همسایه و نیز سایر کشور‌های توسعه‌یافته در این صنعت از آن خود کرده است.

وزیر نیرو انتقال تکنولوژی صنعت آب و برق ایران به سایر کشور‌های توسعه‌یافته را جزئی از این افتخارات برشمرد و گفت: به‌منظور ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌خصوص در بند «ط» تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده