تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۹۲۵۴۴
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۳۵ و ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه کارکنان دولتی وزارت نیرو

‌می‌متالز - در جلسه "شورای حقوق و دستمزد" که در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ افزایش درصد فوق العاده ویژه کارکنان وزارت نیرو برای مشاغل عمومی و اختصاصی به ترتیب به میزان ۳۵ درصد و ۵۰ درصد مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، شرایط حقوق و دستمزد کارکنان وزارت نیرو موضوع اکثر اعتراضات و چالش‌های داخلی وزارت نیرو در سال‌های گذشته بوده است تا جائیکه وزارت نیرو به یکی از بدترین دستگاه‌های اجرایی تخصصی در حوزه دستمزد معروف است. حالا مصوبه‌ای صورت گرفته که موجب افزایش دریافتی کارکنان وزارت نیرو خواهد شد تا وضعیت منابع انسانی این وزارتخانه خدماتی کمی بهبود یابد. مصوبه‌ای که باز هم شامل همه کارکنان صنعت آب و برق نشده و نیروه‌های شرکتی و‌حجمی و… را دربر نمی‌گیرد تا تبعیض بین کارکنان یک شرکت و حتی با یک وظیفه یکسان بیشتر از گذشته شود.

وزارت نیرو به منظور حفظ و نگهداشت و همچنین ایجاد انگیزه کارکنان صنعت آب و برق، طی مکاتبه‌ای از سازمان اداری و استخدامی کشور افزایش درصد‌های "فوق العاده ویژه" را درخواست نمود و در این راستا با پیگیری موضوع و برگزاری جلسات متعدد، موانع قانونی، اداری و بودجه‌ای رفع گردید.

سرانجام در جلسه "شورای حقوق و دستمزد" که در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ با حضور وزیر نیرو، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر اعضاء برگزار شد، افزایش درصد فوق العاده ویژه کارکنان وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه (دولتی) برای مشاغل عمومی و اختصاصی به ترتیب به میزان ۳۵ درصد و ۵۰ درصد مورد تصویب قرار گرفت.

این فوق العاده در احکام کارمندان رسمی، پیمانی، قرارداد انجام کار معین (مشخص) شاغل در مشاغل اختصاصی و عمومی مورد تصویب شورای توسعه مدیریت با توجه به درصد‌های فوق بر مبنای حقوق ثابت، فوق العاده‌های سختی کار، ایثارگری، شغل و مبلغ ریالی تفاوت جزء (۱) بند (الف) و... محاسبه میگردد.

منبع: برق نیوز

عناوین برگزیده