تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۹۲۸۱۴
سرویس خبر : انرژی

واردات ۷۰۰ مگاواتی برق از کشور‌های همسایه

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰مگاوات برق وارد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، صادرات و واردات برق یکی از مسائلی است که کارشناسان و مسوولان به آن توجه ویژه‌ای دارند؛ اما مشخص نیست که کشور ما با کدام‌یک از کشور‌های همسایه چنین مراودات اقتصادی دارد. مصطفی رجبی‌مشهدی در خصوص این موضوع اظهار کرد: با تمام کشور‌هایی که مرز زمینی داریم، قرارداد تبادل انرژی داریم. به‌عنوان مثال با کشور‌های افغانستان، پاکستان و عراق صادرات برق و با کشور ترکیه تبادل انرژی داریم. وی ادامه داد: همچنین از کشور‌های ترکمنستان و ارمنستان برق وارد می‌کنیم. رجبی‌مشهدی اضافه کرد: با ظرفیت‌های کنونی تا ۱۸۰۰مگاوات امکان جابه‌جایی وجود دارد؛ ولی در حال حاضر بیشتر بخش واردات ما فعالیت دارد و نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰مگاوات واردات برق داریم و صادرات ما تقریبا ۵۰‌درصد این مقدار است. سخنگوی صنعت برق ادامه داد: قیمت صادراتی برق برای کشور‌های مختلف، متفاوت و در چارچوب قرارداد‌های فی‌مابین است.

پرداخت ٤٥ میلیارد و ٦٦٧ میلیون تومان خسارت برقی به مشترکان

سخنگوی صنعت برق گفت: در حوزه پرداخت خسارات به مشترکان برق، تاکنون ۴۵ میلیارد و ۶۶۷میلیون تومان پرداخت شده است. مصطفی رجبی مشهدی، در خصوص آخرین وضعیت پرداخت خسارات برقی، اظهار کرد: برای آتش‌سوزی ٢١ میلیارد و ٣٤٠ میلیون تومان، برای فوت ۳/ ۳میلیارد تومان، برای خسارت لوازم و تجهیزات برقی ٢٠ میلیارد و ٩٩٠میلیون تومان و در مجموع ٤٥ میلیارد و ٦٦٧ میلیون تومان پرداخت شده است. به گفته وی، مهم‌ترین مشکل در حوزه بیمه برق مبلغ کمی است که برای این بخش در نظر گرفته می‌شود، همین موضوع موجب می‌شود شرکت‌های بیمه تمایل به شرکت نداشته باشند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اقداماتی که برای این موضوع انجام شده، گفت: امیدواریم در قانون بودجه ١٤٠٢ این مبلغ افزایش یابد تا شرکت‌های بیمه تقاضای بیشتری داشته باشند.

رجبی مشهدی با اشاره به پیگیری صنعت برق در پرداخت خسارات گفت: تمام خسارات بعد از انجام بررسی‌های لازم پرداخت می‌شود و در این موضوع جدی هستیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده