تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۱۰۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر نیرو مطرح کرد؛

استقبال خوب از تالار برق سبز بورس انرژی

‌می‌متالز - علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه ایجاد تابلوی برق سبز در بورس انرژی با استقبال خوبی مواجه شده است، افزود: به زودی دستورالعملی از سوی وزارت نیرو صادر می‌شود که بر اساس آن بخش خصوصی می‌تواند برای صادرات برق در بخش تجدیدپذیر اقدام کند.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر محرابیان در توضیح دستورالعمل صادراتی برق تجدیدپذیر گفت: در این دستورالعمل صادراتی پیش‌بینی شده است که نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر ۸ ماه در سال امکان صادرات برق بدون هیچ محدودیتی داشته باشند و ۴ ماه برق تولیدی خود را از طریق تالار برق سبز بورس انرژی به‌صورت رقابتی به خریداران داخلی بفروشند.

وزیر نیرو با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ سال است که بخش خصوصی فعال در کشور تقاضای صادرات برق دارد که تاکنون اجابت نشده است، اظهار کرد: دستورالعمل صادراتی برق تجدیدپذیر باعث می‌شود که ناترازی برق در ۴ ماه کاهش پیدا کند و هم در ۸ ماه دیگر سال برق را با نرخ‌های خوب به فروش برسانند.

به گفته محرابیان، نرخ رقابتی در بورس تعیین می‌شود که بر اساس عرضه و تقاضا است و قیمت برق تجدیدپذیر در زمان به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تابلوی برق سبز در بورس انرژی خبر خوب برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ماه‌های اخیر بود که فضای رقابتی ایجاد کرد، اظهار کرد: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند برق خود را به صورت نقد به مصرف‌کننده بفروشند که خوش‌بختانه استقبال بسیار مناسبی نیز از آن صورت گرفته است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده