تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۰۴۹۲۸
سرویس خبر : انرژی

رشد ۱۳ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال

‌می‌متالز - وزیر نیرو گفت: مصرف برق از ۶۱‌هزار مگاوات افزایش پیدا کرده و نزدیک به ۱۳‌درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف در مدت مشابه را داریم.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر محرابیان در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: شاهد هستیم که مصرف برق از ۶۱‌هزار مگاوات افزایش پیدا کرده و نزدیک به ۱۳‌درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف در مدت مشابه را داریم. وی ادامه داد: افزایش مصرف حدود ۷‌هزار مگاوات است که بخشی از آن مربوط به افزایش دما در نقاط مختلف کشور و بخشی هم مربوط به صنعت و تولید است. به گفته این مقام مسوول برای کاهش مصرف طرح پاداش صرفه‌جویی را اجرا می‌کنیم و خانوار‌هایی که اقدام به صرفه‌جویی نسبت به سال گذشته می‌کنند، در هر کیلووات ۲‌هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند و براساس محاسبات انجام‌شده و با در نظر گرفتن شرایط همسان دما بین سال‌جاری و سال گذشته در بخش خانگی تقریبا ۴ تا ۵‌درصد کاهش مصرف داشته‌ایم.

وزیر نیرو اضافه کرد: البته کاهش مصرف در برخی از استان‌ها قابل‌توجه است و در برخی از استان‌ها میزان کمی است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی گسترده و مشارکت مردم شاهد کاهش مصرف بیشتری باشیم. در این طرح مردم می‌توانند از منابع مالی آن بهره ببرند و از پاداش آن استفاده کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده