تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۰۴۹۰۶
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی صنعت برق خبر داد:

افت هزار مگاواتی مصرف برق اداری با اجرای برنامه‌های دولت

‌می‌متالز - مصطفی رجبی مشهدی با پیش بینی کاهش هزار مگاواتی مصرف برق در بخش اداری، آن را معادل کل برق مورد نیاز کارخانه‌های سیمان خواند و گفت: تحقق این میزان کاهش مصرف، کمک بزرگی به صنایع کشور است.

به گزارش می‌متالز، «مصطفی رجبی مشهدی» امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری افزود: امسال صنایع کوچک مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نمی‌شوند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد صنایع در ردیف صنایع کوچک قرار می‌گیرند که بیشترین میزان اشتعال را هم دارند؛ بنابراین مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نخواهند شد.

وی گفت: صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی فقط یک نصف روز محدودیت خواهند داشت که می‌توانند آن را در روز‌های تعطیل و یا ساعت غیر پیک جبران کنند و در این زمان‌ها انرژی بیشتری برای آن‌ها تامین می‌شود.

رجبی مشهدی اظهار داشت: برق مورد نیاز صنایع بزرگ از جمله سیمان، پارسال برای تولید پنج میلیون تن سیمان پیش بینی شده بود که در نهایت برای تولید ۵.۲ میلیون مهیا شد و امسال این میزان بیشتر خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه‌داد: برای ۴۴۰ واحد صنعتی بزرگ همین برنامه تامین انرژی انجام می‌شود و در زمان اوج بار با جابه‌جایی، انرژی مورد نیاز آن‌ها تامین می‌شود.

وی از رشد بی رویه مصرف برق خبر داد و گفت: دیروز میزان مصرف در کشور به ۶۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسید.

پیش‌بینی هزار مگاوات کاهش مصرف در بخش اداری

رجبی مشهدی از برنامه‌ریزی برای کاهش یک هزار مگاواتی برق در بخش اداری خبر داد و گفت: برنامه مدیریت مصرف بخش اداری از ۱۶ خردادماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس دمای وسایل سرمایشی اداره‌ها باید روی ۲۴ درجه تنطیم کنند و نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ مصرف را ۳۰ درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق گفت: بخش اداری در مناطق عادی یک‌ساعت قبل از تعطیلی باید سیستم‌های سرمایشی را خاموش کنند و در مناطق گرمسیری همزمان با تعطیلی باید وسایل خاموش شوند.

رجبی مشهدی افزود: بخش اداری بعد از ساعت اداری باید تا ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و در ساعت اداری ۳۰ درصد کاهش داشته باشند.

وی گفت: پیش‌بینی شده با این اقدام‌ها تا ۴۰ درصد کاهش مصرف در این بخش محقق شود.

رجبی مشهدی از رصد بخش اداری با هدف اجرای کاهش مصرف خبر داد و خاطرنشان کرد: کنتور‌های هوشمند در ادارات نصب شده و از این طریق مصرف آن‌ها کنترل می‌شود.

سخنگوی صنعت برق افزود: اسامی اداره‌هایی که برنامه کاهش مصرف را رعایت نکنند به وزیر مربوطه فرستاده می‌شود تا تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی همچنین گفت: پیش بینی می‌شود همکاری در این بخش نسبت به پارسال بهتر شود. پیش بینی شده برای مولد‌های برق سوخت مورد نیاز تامین شود تا در زمان اوج مصرف وارد مدار شوند.

سخنگوی صنعت برق کاهش هزار مگاواتی در بخش اداری را معادل کل برق مورد نیاز کارخانه‌های سیمان دانست و ادامه داد: تحقق این میزان کاهش مصرف، کمک بزرگی به صنایع کشور است.

رجبی مشهدی به برنامه ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ۵ هزار مگاوات از این برنامه شروع شده و در این بین ۲ واحد نیروگاهی سمنان وارد مدار شده است.

وی افزود: یک هزار و پانصد مگاوات تا پایان امسال به ظرفیت نیروگاهی صنایع افزوده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده