تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۷۶۳۶۳
سرویس خبر : انرژی

۸۵۰ میلیون تومان پاداش صرفه جویی برق به مردم پرداخت شد

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق گفت: با مدیریت مصرف برق در تابستان توانستیم خاموشی‌های کمتری داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی میشود حدود ۱۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف در بخش خانگی داشته باشیم افزود: همکاری‌ها به گونه‌ای بوده که حداقل بیش از ۵ درصد کاهش مصرف را در بخش خانگی تجربه کرده ایم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: برای اینکه از تابستان با تامین برق پایدار عبور کنیم برنامه‌هایی که شامل ۱۰۰ اقدام بود برنامه ریزی شد تا به بخش‌های مختلف انرژی برسانیم صنعت جزء آخرین حلقه محدودیت بود.

رجبی مشهدی ادامه داد: مردم در طرح‌های تشویقی مشارکت موثری داشته و تقریباً از ۴۰ میلیون ‏ قبضی که صادر شده در دوره گرم‏ امسال ۱۶.۷ میلیون مشترک مشمول مدیریت مصرف شدند. ۸۵۰ میلیون تومان پاداش پرداخت شده و از ۱۶.۷ میلیون مشترکی که پاداش به اصطلاح مدیریت مصرف صرفه جویی گرفته‌اند، ۵.۴ درصد بستانکار یعنی به اصطلاح رایگان شده اند.

وی در باره پایش بخش اداری افزود: در بخش اداری تقریباً ۶۰۰ مگاوات کاهش مصرف داشتیم، این مقدار کاهش ۶۰۰ مگاوات تقریباً معادل یک بخش عمده‌ای از مدیریت مصرف در بخش شهرک‌های صنعتی است و حدود ۴۵۰ مگاوات مولد اضطراری در اختیار ادارات و سایر بخش‌ها که تولید برق می‌کردند در ساعات اوج مصرف توانستند به اصطلاح بخشی از فشار را از روی شبکه سراسری بردارند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بخش صنعت در ساعتی که اوج مصرف داشتیم مصرف خود را کاهش داده و در ساعت‌های دیگر بار مصرف شان را افزایش دادند این جابجایی بار در نیمه شب‌ها باعث کاهش فشار از روی شبکه شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده