تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۱۷۹۱۲
سرویس خبر : انرژی

احتمال خاموشی در کشور چقدر است؟

می متالز - سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه ۱۱ استان در منطقه قرمز قرار دارند گفت: با گرم شدن هوا شاهد شکسته شدن رکورد مصرف برق هستیم و اگر همکاری مشترکان وجود نداشته باشد احتمالا شاهد خاموشی خواهیم بود.
احتمال خاموشی در کشور چقدر است؟

به گزارش می متالز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور، با بیان اینکه روز گذشته رکورد مصرف برق شکست و بیش از یک نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی از مصرف سال گذشته فراتر رفت، اظهار کرد: مصرف برق از مرز ۵۸ هزار مگاوات عبور کرده و به ۵۸ هزار و  ۱۶۸ مگاوات رسید که این موضوع نگرانی‌هایی را برای تامین برق به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه توان تولید برق کشور حدود ۵۹ هزار مگاوات است، گفت: این اعداد نشانه وضعیت شرایط موجود و لزوم همکاری مشترکان برای گذر از خاموشی های احتمالی است که نیازمند مشارکت بیشتر مشترکان عزیز است.-

سخنگوی صنعت برق کشور با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی‌ها دمای هوا در هفته آتی گرم‌تر خواهد شد و از این رو مصرف نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: اگر میزان مصرف ۱۰ درصد کاهش نیابد نگرانی برای تامین برق وجود خواهد داشت.

برق مشترکان پر مصرف قطع می‌شود

وی در خصوص رفتار با مشترکان پر مصرف نیز گفت: دستگاه‌های پرمصرف، نهادها، ادارات و سازمان‌هایی که میزان مصرف خود را ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش ندهند پس از تذکر نسبت به قطع برق‌شان اقدام خواهیم کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف، گفت: در شرایط کنونی تنها راه گذر از خاموشی همکاری و مشارکت مشترکان است که برای این موضوع نیز مشوق های تشویقی در نظر گرفته شده است و اگر همه مشترکان در ساعت‌های بین ۱۳ تا ۱۷ مصرف برق خود را تنها ۱۰ درصد کاهش دهند شرایط تامین برق نیز نرمال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ استان در منطقه قرمز قرار دارند، اظهار کرد: بررسی‌ها نشانگر آن است هر یک درجه افزایش دما، ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق کشور بیشتر می‌شود  که با در نظر گرفتن گرمتر شدن دمای کشور در این هفته، احتمالا باید شاهد افزایش مصرف برق باشیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه بهترین راهکار برای کاهش مصرف و جلوگیری از ایجاد محدودیت و خاموشی احتمالی، تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی است، گفت: لازم است تا مشترکان استفاده از وسایل پرمصرف برقی را به پیش از ظهر و یا آخر شب موکول کنند.

عناوین برگزیده