تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۱۷۹۰۲
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق:

تامین برق صنایع بورسی از بخش خانگی پیشی گرفت/ احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق از افزایش تامین برق صنایع بورسی و غیربورسی نسبت به بخش خانگی در چهارماه گرم خبر داد و گفت: ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع احداث می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی در خصوص پیش‌بینی وضعیت تامین برق در تابستان سال آینده، اعلام کرد: بخش خصوصی ۶۰ درصد از تولید برق را بر عهده دارد که در تابستان به نحو مطلوب عمل کردند. تعمیرات نیروگاه‌ها هم از ابتدای مهر آغاز می‌شود تا قبل از خرداد در مدار قرار گیرند.

جابجایی برق کمتر از سه درصد مصرف داخل بوده و توسعه آن و افزایش تبادل با روسیه و ترکیه در دستور کار است. از سه کشور امکان واردات و از سه کشور امکان صادرات وجود دارد. به گونه‌ای که در زمان اوج بار میزان واردات افزایش و با عادی شدن شرایط صادرات برق افزایش پیدا می‌کند.

تاکنون ۸.۱۵ درصد رشد تولید صنایع بورسی ثبت شده در حالی که طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۴ درصد بود. هر یک درجه افزایش حرارت منجر به رشد مصرف ۱۸۰۰ مگاواتی می‌شود. به همین دلیل رشد تقاضا در سال جاری دو برابر سال گذشته بود.

اوج بار سال جاری ۷۳.۴ هزار مگاوات بود که نسبت به سال قبل ۴۰۰۰ مگاوات افزایش مصرف داشت و مشکلی در تامین برق بوجود نیامد. همچنین بیش از ۸ درصد رشد مصرف صنایع تامین شد و برای اولین‌بار در چهار ماه گرم سال، میزان تامین برق صنایع بورسی و غیر بورسی بیش از میزان تامین برق خانگی بود و به رغم ناترازی برق با انجام اقداماتی برق بخش‌های مختلف تامین شد.

مقرر شده ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع احداث شود که تا کنون دو نیروگاه احداث شده و دو نیروگاه دیگر نیز احداث خواهد شد. عملیات بیش از ۵ هزار مگاوات هم آغاز شده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده