تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۹۹۳۰۸
سرویس خبر : انرژی
وزیر نیرو خبر داد:

تعیین نرخ نیروگاه‌های تجدیدپذیر از طریق بورس/ آخرین وضعیت تعرفه آب و برق

‌می‌متالز - وزیر نیرو از ارسال آیین نامه تعرفه جدید آب و برق به دولت و تعیین نرخ نیروگاه‌های تجدیدپذیر از طریق بورس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه جنوب تهران از ارسال آیین نامه تعرفه جدید آب و برق به دولت خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری و با رعایت الگوی مصرف توسط افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، قبض آب و برق کاملاً رایگان خواهد شد. سال گذشته این موضوع منوط به رعایت الگوی کم‌مصرفی بود.

از ابتدای دولت، برنامه توسعه نیروگاهی تقدیم مجلس شد که طبق زمان بندی اعلامی پیش می‌رود. در نیروگاه‌های بادی و خورشیدی از منبع طاهر، برق پاک گرفته می‌شود، اما در نیروگاه زیست‌توده از منبع آلوده. ۱۳ مگاوات نیروگاه زیست‌توده وجود دارد که در سال جاری دو برابر خواهد شد.

همچنین از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تمرکز بر نیروگاه‌های تجدیدپذیر، دعوت می‌شود و قرار است در سال جاری تابلوی برق سبز به بورس انرژی اضافه شود تا نرخ نیروگاه‌های تجدیدپذیر، رقابتی شود. طبق قانون مانع‌زدایی صنعت برق و همچنین مصوبه هیأت دولت، صنایع و اردات باید یک و ۲۰ درصد از نیاز برق را از بورس سبز و منابع تجدیدپذیر تأمین کنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده